Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wenkbrauwen.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Wenkbrauwen.

Bericht door MiSsty »

Heb al 18 jaar MS. Nu zijn mijn wenkbrauwen helemaal weg.
Heeft iemand van jullie dat ook? Weet iemand hoe dat komt en wat je er aan kunt doen?
Kobus

Bericht door Kobus »

Lijkt me niet echt MS gerelateerd / heb er in ieder geval geen last van ( 11 jaar diadnose ) - kan het niet meer met de gebruikte medicatie te maken hebben ?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Pff wat een vraag weer, ik heb sinds een jaar een kalknagel aan een teen, zou het kunnen dat..?

Ga naar je huisarts en laat die eens kijken wat het zou kunnen zijn is mijn advies.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zo'n rare vraag is het niet hoor, Dannifan. Het kan goed een bijwerking van medicatie zijn. Weet dat veel mensen last krijgen van haaruitval, dus dat kan ook heel goed voor de wenkbrauwen gelden.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Volgens mij zie je het vaker bij een schildklieraandoening, dus advies om naar de huisarts te gaan is zeker verstandig.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1114258]Zo'n rare vraag is het niet hoor, Dannifan. Het kan goed een bijwerking van medicatie zijn. Weet dat veel mensen last krijgen van haaruitval, dus dat kan ook heel goed voor de wenkbrauwen gelden.[/QUOTE]

Alles kan natuurlijk, alleen als je al 18 jaar MS hebt en nu hier last van heb gekregen lijkt het me niet van medicijnen komen (als ze die al gebruikt natuurlijk).

Maar om het zeker te weten is een bezoek aan de huisarts toch wel raadzaam vind ik, als je bij je neuroloog moet zijn kan je het ook aan hem/haar vragen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Je kunt in 18 jaar toch van medicatie wisselen, of er nieuwe medicatie bij hebben gekregen? :???: Een bezoek aan de huisarts is natuurlijk altijd aan te raden als je duidelijkheid wilt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Gelukkig zitten mijn wenkbrauwen er nog gewoon maar sinds deze zomer gebruik ik een andere antibiotica in een onderhoudsdosering en een bijwerking daarvan is dat je haaruitval kùnt krijgen.

En helaas is dat bij mij het geval. Gelukkig heb ik nog een hele dikke bos haar dus kan wel wat missen maar ik hoop niet dat het erger wordt dan nu het geval is.

Het is in dit geval echte kiezen tussen “twee kwaden”, of steeds ellende met de blaas of geen haaruitval.

Heb jij naast verlies van haartjes bij de wenkbrauwen ook meer haaruitval dan anders Missty?
Suzan

Bericht door Suzan »

Kan het niet gewoon een kwestie van leeftijd zijn?
Je ziet bij een hoop mensen die een dagje ouder (40+) worden dat de wenkbrauwen "dunner" worden.
(En dan bedoel ik dat er simpelweg minder haartjes groeien, niet weg-geëpileerd)

Het is een verschijnsel wat me al vele jaren opvalt bij man [B]en [/B]vrouw.
Let maar eens op bij andere mensen. ;)
Marja

Bericht door Marja »

Ik kreeg haaruitval bij tekort vit B12.
Ook nu ik weer bijna aan de injectie moet merk ik veel meer haaruitval ook van wimpers en wenkbrauwen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp