Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CZ zorg verzekeraar haalt Copaxone eruit.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hortensia

Bericht door Hortensia »

Jammere weinig reacties vd mylan..
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Voor ervaringen van de Mylan verwijs ik je naar het andere topic, dit topic gaat over de verzekering.
henzel

Bericht door henzel »

Update: April dit jaar gestart met Mylan, September shub na jaren tevreden Copaxone gebruikt te hebben. Ik verdenk dat het lichaam de nieuwe hulpstoffen (na 15 j. Copaxone) niet accepteert en de werking beïnvloed. Dit aan het CZ uitgelegd, hun standaard reactie: u moet eerst proberen daarna kunt u mogelijk weer terug op Copaxone . Nogmaals uitgelegd dat dan het kwaad onherstelbaar is geschied en dat het CZ beter maatwerk moet maken( niet alles over een kam scheren) als men ziet dat iemand al jaren goed op Copaxone reageerd deze niet na al die jaren moet laten overgaan op een iets goedkoper vervangend medicijn! De gevolgen zijn te groot. Nu i.o.m. neuroloog op zoek naar andere medicatie, het voor traject van Ocrevus is gestart. Afwachten of de genomen waardes van mijn lichaam aan de eisen voldoen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik snap het niet henzel: je hebt het toch geprobeerd? Waarom moet je dan nog een keer proberen?
henzel

Bericht door henzel »

[QUOTE=Toeter;n470890]Ik snap het niet henzel: je hebt het toch geprobeerd? Waarom moet je dan nog een keer proberen?[/QUOTE]

Ik hoef niet nog een keer te proberen, men hoeft maar eenmalig een overstap te doen van Copaxone naar Mylan ( men moet eerst de vervanger proberen) gaat het niet lekker zoals nu dan is er de optie terug naar Copaxone te gaan. Hopelijk is het nu helder.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dan ben ik het nu die het niet snapt.... Als je Mylan hebt geprobeerd en dat werkt niet, dan mag je dus terug naar Copaxone. Waarom ga je dan nu naar Ocrevus?
emma

Bericht door emma »

Hallo allemaal, het is al jaren geleden dat ik actief was op het forum. Maar nu een reactie.
ik ben erg tevreden over Mylan. Alles blijft wat ms hetzelfde en ik spuit al een klein jaar Mylan.
postief is dat ik geen spuitplekken meer heb. Dus heel tevreden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp