Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jeuk aan/in je oren een MS symptoom?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mari

Bericht door mari »

Janne, kan je het beter omschrijven?

Bedoel je meer jeuk aan je oorschelpen of dat het “ inwendig” jeukt, brandt etc

Ik heb regelmatig erg gevoelige oorschelpen. Aanraken is gevoelig, brandt inwendig dan ook.

Huisarts gekeken, die kon er niks bijzonders aan ontdekken.
Conclusie, gevoelsstoornis passend bij ms. Zenuwpijn.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Ik heb er ook last van. Ik dacht dat het kwam door kriebelende haren (ander, korter, kapsel).

Maar het kan natuurlijk ook een gevoelsstoornis zijn. En dát is wel MS gerelateerd. Daar heb ik er legio van. Nou ja, het zij zo.
Marja

Bericht door Marja »

Ik heb regelmatig gevoelsstoornis aan de oorschelp. Branden steken gevoelig als je er op ligt. Niet veel aan te doen.

Jeuk in de gehoorgang herken ik ook zeker na het zwemmen. Waarschijnlijk een schimmel. Druppeltje tea tree olie (kruidvat eigen merk) in de gehoorgang masseren en weg jeuk ;)
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Janne,

Heb je je huisarts er al naar laten kijken? Want zoals al meer mensen aangeven, zou het heel goed een simpel schimmeltje kunnen zijn die met een zalfje te verhelpen is. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp