Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bloed geprikt

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
dientje

bloed geprikt

Bericht door dientje »

vorige week bloed geprikt..
er kwam uit folium en vit d te kort.

daarom moe

bijslikken maar!........
Klick

Bericht door Klick »

D tekort, als dat hier in NL uit de bloedtest komt zit je zekers te laag.
je zit dan lager dan 50.
weet je wat je waarde was?

ter informatie:
NL MS neurologen adviseren 75
maar ik heb Dr. Jelinek horen adviseren 150-225
ik zelf streef naar 100-150
Billy

Bericht door Billy »

Mijn vit D wil niet stijgen...

Eerst slikte ik 2x pw 5600ie, bleef hetzelfde. Nu 3x pw 5600ie per week en blijft nog steeds hetzelfde.

Ik ben nog hoger gaan zitten, maar toen werd ik misselijk :o.

Iemand nog tips, ik slik het al tegelijk met magnesium en na het avondeten.
Klick

Bericht door Klick »

de bottleneck zit dan duidelijk ergens anders..

je hebt bijvoorbeeld ook magnesium nodig, ik slikte destijds wel mg pillen, kwam niet hoger in D, toen ik magnesium spray ben gaan gebruiken.. mijn conclusie ik neem de pillen niet op en de spray (op de huid) wel.

zo zijn er meer cofactoren oa vit K2 (maar kijk daarmee uit ivm bloedstolling, trombose enzo)
Merce

Bericht door Merce »

Ik neem ook D in tablet/pil vorm niet op. Alleen in ampulvorm neemt mijn lichaam het op. Ik weet niet wat mijn waarde nu is maar zelfs met ampullen stijgt de waarde wel maar komt het niet boven de 80 uit. Terwijl ik 50.000 eenheden per week gebruik. En daarnaast magnesiumspray.
Klick

Bericht door Klick »

inderdaad vit D in olie opgelost (capsules) is beter dan “droge” pillen.

@ merce dan loop je tegen een andere cofactor aan.

neuron heeft het mij een keer uitgelegd, ik geloof hier:[url]https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=35968[/url]

of kijk eens hier
[url]https://vitamindwiki.com/Vitamin+D+Cofa ... a+nutshell[/url]

bij 50000ie p wk(neem ik zelf ook) zou ik alleen geen calcium slikken.. k2 ben ik persoonlijk ook voorzichtig mee
dientje

Bericht door dientje »

ik weet geen waarde , ik weet dus wel veel te laag.
ik moet nu 1x in de week capsule slikken.
25000IE zachte capsule .

overeenkomend met 0,625 mg vit d3

ik snap verder niet veel van de waardes.
Klick

Bericht door Klick »

D-cura toevallig?

die gebruik ik ook, maar dan 2x per week..

als de huisarts zegt te laag en 1x p wk 25000 voorschrijft is het lager dan 50 maar zal het niet lager dan 25 zijn, dan zou je een hogere dosis krijgen.

zelf zou ik naar 2x per week gaan om sneller te boosten ;)
alleen dan een beetje voorzichtig doen met calcium (zuivel)..
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Klick;1114900]...maar zal het niet lager dan 25 zijn, dan zou je een hogere dosis krijgen.

[/QUOTE]

Ik startte ooit op een waarde van 24 en kreeg die pilletjes voorgeschreven. 400 IE per dag geloof ik? Ben later op eigen houtje véél meer gaan gebruiken, en meldde dat aan mijn neuroloog. Gebruiken deed ik het toch wel, mijn vraag was of hij het via de verzekering wilde laten lopen. ;) Pas toen kreeg ik de D-cura voorgeschreven.
dientje

Bericht door dientje »

nee geen d- cura
er staat op colecalciferol benferol.

ik kan 5 stuks herhalen na 3x
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp