Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

port-a-cath

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
vlindie

Bericht door vlindie »

Ik ben ook van plan er een te doen,een infuus zetten is geen doen meer,gisteren moest ik weer gamma,het duurde een uur en nog geen ader gevonden,toen maar weer naar de anesthesist geweest.....voor de zoveelste keer.........dus daarom vind ik het super dat jullie je ervaringen met me willen delen.:)

Nogmaals bedankt.

Alle ervaringen zijn welkom.......

liefs vlindie
vlindie

Bericht door vlindie »

Mijn topic is goedgezet,er was er al een:o
Blij dat ik meer ervaringen kan lezen...........:)
Suzan

Bericht door Suzan »

... ;)
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Ik heb een port a cath al zo'n 6 jaar. Heb eerst gamma infusen gehad en nu al 5 jaar tysabri. Prikken was een regelrechte ramp elke keer.

Nu gaat het prima, ik ga fluitend naar de kuur en het prikken kan niet misgaan. Ik zeg top!!

Enige nadelen kunnen zijn:
het ontsiert je decoleté.
Je moet voor het plaatsen even nadenken over welke schouder je een schoudertas draagt en of je meer bestuurder of passagier bent in de auto.
De gordel en band van de tas kan wel irriteren namelijk op de pac.
(Het is maar een tip ;) )

Hier kun je iig rekening mee houden als je gaat bepalen of je hem links of rechts laat plaatsen.

De nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen; ik ben er erg blij mee.
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Oh en ik weet niet of je vaker bloed moet prikken?
Dan doen ze bij mij ook via de pac :goed:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Een Port a cath zou misschien een optie voor me zijn. Ik ben namelijk teveel [URL="http://liefleeuwtje.blogspot.nl/2013/09 ... anhas.html"]prikpiranja's[/URL] tegengekomen in mijn leven.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Hoe snel kan een Porth-a-cat geplaatst worden en gaat dat onder locale verdoving?
vlindie

Bericht door vlindie »

Dat kan onder een plaatselijke verdoving,of onder een algehele narcose heb ik begrepen..............

Ik weet niet hoe snel die geplaatst kan worden?
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Zo snel als er plek is in het zkh. Het is een kleine ingreep.
Ik ben wel onder narcose gegaan maar dat was mijn eigen keuze.
Ik wilde de operatie niet bewust meemaken.
nerwen

Port a cath

Bericht door nerwen »

Port a cath

Hier ook een bezitter van de port a cath.

Bij mij zat ie na de tweede plaatsing goed. Eerste x te laag gezet en daardoor niet aan te prikken.

Verder is het een uitkomst!

Een advies: algehele narcose!!!

Eerste keer onder plaatselijke verdoving, maar toen moest de chirurg "even onder een rib door" . AU!:boos: :eek:

Tweede keer geen last.:D

Liefs jen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp