Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nachtelijke spasmen - helpt oxazepam?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lorelei

Nachtelijke spasmen - helpt oxazepam?

Bericht door Lorelei »

Hi,

Ik hoopte hier misschien wat hulp te kunnen krijgen: ik heb momenteel erg veel last van nachtelijke spasmen, ik kan er niet van slapen (inderdaad, nu ook niet).

Ik heb al CBD en magnesiumcitraat achter de kiezen en ben even aan het piekeren wat ik nu nog kan nemen. Weet iemand of oxazepam zou kunnen helpen?
Sara

Bericht door Sara »

Ha Lorelei,

misschien niet de reactie waarop je zit te wachten, maar ik vraag me af of je al met je neuroloog overlegd hebt.

Die heeft vast ideeën voor het bestrijden van je spasmen. Een "pam" zoals oxazepam is behoorlijk verslavend, en vast niet eerste keus.
Knillis

Bericht door Knillis »

Er zijn verschillende medicijnen speciaal om spasme te verminderen. Misschien is het verstandig daar eens over te gaan praten met neuroloog, revalidatie arts of desnoods huisarts.

Oxazepam is niet bedoeld spasmes te verminderen maar meer om rust te geven.

Verder weet ik niet waar de spasmes ‘s nachts optreden maar er zijn bv ook nachtspalken die spasme in de voeten tegengaan danwel verminderen.

Praat er eens over met een van de artsen, zij kunnen je vast verder helpen zoeken naar een oplossing.

Sterkte
Lorelei

Bericht door Lorelei »

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat oxazepam niet direct voor spasmen gebruikt wordt, maar ik was vannacht even aan het kijken wat ik in huis had, vandaar.

Contact opnemen met mijn neuroloog kan natuurlijk altijd maar duurt even voordat ik die te pakken heb! Ik zocht een quick-fix ;)

Ik heb gelukkig niet altijd in deze mate last ook maar ben geveld door een enorm heftige griep waardoor de MS helemaal van slag is :(
Sharon

Bericht door Sharon »

Ook hier iemand die veel last heeft van spasmen. Ik heb op een gegeven moment wel Oxazepam gekregen, maar dat heeft eigenlijk weinig tot niets gedaan voor de spasmen. Wel werd ik er iets rustiger van waardoor het in slapen vallen iets makkelijker ging/gaat.

De spasmen zijn in de loop van de jaren alleen maar erger geworden. Op dit moment gebruik ik Baclofen en Sirdalud. Daarnaast heb ik zowel voor mijn rechterbeen als rechterarm een nachtspalk. Hierdoor slaap ik redelijk.

Als ik jou was zou ik voor nu een afspraak maken met je huisarts en het verhaal uitleggen. Mogelijk kan je daarna vrij snel bij je neuroloog terecht.
Ecila

Bericht door Ecila »

Van oxazepam krijg ik juist spasmes... ik kom de nacht goed door met diazepam: houdt de gemoederen ook wat rustig. Maar 1,5 mg dus dat is netjes toch?
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ik heb zelf veel baat bij wiet. Maar goed, dat moet je willen natuurlijk.
Ik rook iedere avond een jointje. Helpt heel goed én ik heb een aangename avond ;) Maar nogmaals, je moet het willen. Ik weet dat niet iedereen daar zo happig op is om te gebruiken.
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik gebruik 2x 25mg baclofen per dag,
waardoor het stukken verbeterd is.

In de periodes dat het heftiger is, neem ik s'avonds een bad en doe ontspanning oefeningen.
Dat helpt ook goed.
Stress verlagen is sowieso cruciaal voor mij
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb er met periodes ook veel last van. Mijn neuroloog wil niet direct iets geven, maar als het erger wordt, of onhoudbaar dan wil hij eerst baclofen proberen.

Mij helpt nu nog het meest om niet te laat erg actief te zijn. Maar echt een beetje af te bouwen voor de nacht.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp