Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Geen Herinneringen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Annemoon

Geen Herinneringen

Bericht door Annemoon »

Mijn probleem is best wel redelijk ombespreekbaar. Er heerst daar een grote schaamte over. Zelf vind ik het het ook moeilijk maar ik blijf proberen het bespreekbaar te houden.
Vier jaar gelden zijn mijn man en ik verhuisd naar een straat waarin 8 huizen staan. Aan een buurman heb ik mij drie keer voorgesteld. Ik was volledig vergeten dat ik deze man ooit had gezien of gesproken. Vandaag had ik mijn eerste dag als vrijwilliger. De man die twee uur bij mij thuis is geweest om mijn verhaal aan te horen herkende ik niet. Hij mij natuurlijk wel. Dit soort dingen heb ik regelmatig. Dat andere het niet snappen daar kan ik inkomen. Ik vertelmook dat het waarschijnlijk met mijn ms te maken heeft. Toch is het moeilijk omdat het lijkt of ik de persoon niet belangrijk vind. Wie heeft dit ook?

Annemoon


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Geen idee waar je het over hebt, ik weet alles nog van nu en vroeger.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Door je ziekte heb je hersenschade en dat kan cognitieve klachten geven. Ik heb ook wel blackouts van kleine dingen. Vooral als ik heel moe ben.

Vergeet ik afspraken, ook al staan ze in mijn agenda. Weet ik niet meer dat ik had gezegd dat ik iets zou regelen. Of dat ik een pakje heb aangenomen voor mijn vriend. Heel irritant. Voor alle betrokkenen.

Desalniettemin vind ik jouw vergeetachtigheid veel heftiger klinken. Ik zou er eens naar laten kijken. Misschien is het wel iets anders.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Mijn hersenscan was bij de diagnose en de volgende een paar jaar geleden en nog exact hetzelfde als de eerste.

De neuroloog was blij verrast want dat is niet bij iedereen zo blijkbaar.

Ik ben blij dat ik alles nog weet want het lijkt me eng van alles kwijt te zijn.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Annemoon,

Pijnlijk herkenbaar. Ik heb nu even niet meer de energie om een coherent verhaal te schrijven, maar ik kom er zeker op terug als ik wat meer tijd heb.

Maar je bent iig niet de enige.
Klick

Bericht door Klick »

herkenbaar, zeker herkenbaar.
gezichten herkennen is moeilijk vooral bij beweging (langs lopen enz)
ozo gehad, cognitieve klachten en dit is echt opvallend.. mensen zien maar niet herkennen
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Ik herken dat ook wel hoor, niet in zo'n heftige mate als jij maar ik vind het heel erg moeilijk om mensen te herkennen.

Stel dat ik bij een nieuwe dokter ben geweest dan kan ik me naderhand dat gezicht niet meer herinneren. Ik neem de details heel moeilijk op denk ik.

Ik had dat vroeger al als jong meisje, dan was ik uit geweest met een jongen en had ik een afspraakje het volgende weekend dan vroeg ik aan mijn vriendinnen zeg ff als hij binnenkomt want ik herken hem anders niet :huilen:

Oooo wat erg als ik eraan terugdenk!!

Ik heb dat nooit eerder gehoord dat iemand dat had.

Verder heb ik en heel goed geheugen en weet alles nog heel goed en ben ook niet vergeetachtig.

Geen idee of dit met MS te maken heeft.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Iris J.;1118064]Ik herken dat ook wel hoor, niet in zo'n heftige mate als jij maar ik vind het heel erg moeilijk om mensen te herkennen.

Ik had dat vroeger al als jong meisje, dan was ik uit geweest met een jongen en had ik een afspraakje het volgende weekend dan vroeg ik aan mijn vriendinnen zeg ff als hij binnenkomt want ik herken hem anders niet.

hahahaha Ik heb wel verkering gehad en was dan blij dat ik haar gezicht snel vergeten was.
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Voor mij heel herkenbaar hoor Annemoon. Daarbij ben ik ook hele stukken kwijt. Daarmee bedoel ik gewoon een paar weken of zelfs maanden.

ademloos
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb er gelukkig geen last van, althans, niet in die mate.
Het kan natuurlijk door een hersenbeschadiging op een bepaalde plak in de hersenen komen.

Maar het kan ook zijn dat je hersenen moeite hebben met multi-tasken en daardoor zich focussen op één ding, en de rest langs zich heen laten gaan.

Ik kan me vaak wel delen van een situatie herinneren, maar niet alles. Gewoon omdat er teveel informatie was om allemaal tegelijk op te slaan, en dan sla ik dus maar een deel op.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp