Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Diagnose MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Knillis;1121125]Nessa noemt er al een maar er wordt ook wel gedacht dat het vanuit een virusinfectie voortkomt en bv erfelijke aanleg en klimaat.[/QUOTE]
maar klimaat, genen, of virus/bacterie draait vooral rond de elementen die het immuunsysteem triggeren om de myeline uiteindelijk af te breken.

dat door die afbraak, en de daarutivloeiende schade, de ziekte een neurodegeneratieve aandoening is spreekt mi voor zich.
Knillis

Bericht door Knillis »

Conclusie is wat mij betreft dat niemand nog echt weer waardoor MS ontstaat.

Ik hoop nog mee te maken dat iemand ontdekt hoe deze ziekte in elkaar steekt en dat er daarna wellicht een doeltreffend medicijn komt maar ik heb er eerlijk gezegt niet erg veel vertrouwen in.

In de 22 jaar dat ik MS heb is er voor wat betreft de SP en PP vorm nog steeds geen remmende medicatie gekomen en voor de RR vorm zijn inmiddels wel al heel veel (mogelijk) geschikte remmers maar dat zijn veelal toch medicijnen met erg veel bijwerkingen terwijl het bij lang niet iedereen ook daadwerkelijk werkt.

Voor de jonge mensen die nu MS hebben hoop ik dat er voor hen toch op niet al te lange termijn goede medicijnen zullen worden ontwikkeld.
1207

Bericht door 1207 »

mja

we kunnen er wel trots op zijn dat we waarschijnlijk de meest ingewikkelde ziekte hebben die er bestaat :)
Knillis

Bericht door Knillis »

:haha:
Saara35

Bericht door Saara35 »

Zo trots ben ik er niet op😒

Iedere dag pijn en beperkingen voor een jonge moeder is het geen pretje.

🌸
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp