Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vorm van ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=belladonna;1121197]
Gek genoeg heb ik vanaf mijn tienertijd altijd al pijn in mijn benen gehad en had er nooit bij stil gestaan dat dat niet normaal was.[/QUOTE]

Ik heb pijn in mijn benen al vanaf ik geboren ben. Was ook vanaf dat ik baby was bekend bij de orthopeed maar dat was omdat de stand van de onderbenen en voeten niet was zoals het moest zijn. Ik viel daardoor toen ik ging lopen doorlopend over mijn eigen voeten.

Op mā€™n 12e is dit euvel verholpen door een onderbeen operatief te breken en recht te zetten.

Maar de pijn in mijn benen was er en bleef ook. Volgens de orthopeed was het ā€œgroeipijnā€ maar ja, dan zou ik nu op 63 jarige leeftijd nog steeds groeien. :D

Ik wilde graag verpleegkundige worden maar dat was niet mogelijk door mijn zwakke benen.

Ik denk dus dat de pijn in de benen in feite altijd al min of meer te linken was aan de MS die pas op 41 jarige leeftijd werd ontdekt.
Saara35

Bericht door Saara35 »

[QUOTE=raimonnea;1121209]Om lief en leed te delen als voorbeeld. Daarom bestaat deze forum om alles en nog wat met elkaar te delen. Kan net zo goed de stekker eruit getrokken worden als mensen niet zouden reageren, toch? Ik heb er wel wat aan ook al heb ik er niks aan:???:;).[/QUOTE]


Dat vind ik ookšŸ˜‰šŸ‘
šŸŒø
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik weet niet welke vorm ik heb. Ik zit tussen RR en SP in. Ik heb drie jaar geleden de diagnose gehad maar terug rekenend heb ik het al meer dan 20 jaar.
En ik lees ook mee voor steun en herkenning. Soms heb ik er meer behoefte aan, soms minder.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Ik ben 32 nu, heb diagnose RRMS nu bijna een jaar. Daarvoor geen noemenswaardige klachten zover ik me kan herinneren.
Vooral last van vermoeidheid, maar daar komt steeds meer verbetering in, dus langzaam maar zeker pak ik steeds meer mijn oude leventje weer op.
Knillis

Bericht door Knillis »

En blijven lachen is ook gewoon nodig Raimonnea:D

Op mā€™n werk zeiden ze wel tegen me ā€œze mankeert niks, het zit gewoon tussen de orenā€. En ze hadden nog gelijk ook.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE=Knillis;1121475]En blijven lachen is ook gewoon nodig Raimonnea:D

Op mā€™n werk zeiden ze wel tegen me ā€œze mankeert niks, het zit gewoon tussen de orenā€. En ze hadden nog gelijk ook.[/QUOTE]

Op deze wil ik graag reageren. Nog voor mijn diagnose zei ooit een werkgever tegen mij "Ik weet niet wat je mankeert, ik zou mezelf echt eens medisch laten nakijken". :haha:
(Ik functioneerde niet goed en en deed echt mijn best, mijn halfjaarcontract werd niet verlengd).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp