Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaassteen verwijderen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
lobe

blaassteen verwijderen

Bericht door lobe »

ik zit met twijfel om wel of niet een blaassteen weg te laten halen. al een tijd heb ik een suprapub katheter en heb deze de afgelopen maanden een paae keer moeten vervangen door lekkende ballonnetjes. als die lek gaan schiet de kath regelmatig uit mijn blaas.

bij de laatste keer heeft de uroloog een kijkje genomen en een steen en wat gruis gevonden. omdat hij die wil weghalen kreeg ik gesprekken met een aantal mensen die hierbij gaan helpen. de uroloog had het over een roesje maar de verpleegkundige maakte daar een ruggeprik met opname op de ic van.

nou ben ik niet erg bang maar nu is het wel wat anders. wat voor uitwerking heeft die ruggeprik op mijn lopen.

mijn rechterkant nagenoeg heemaal uitgevallen en nu ben ik bang ook links kwijt te raken.

ik ben benieuwd of hier iemand is met ervaring.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb hier geen ervaring mee maar zou je niet kunnen vragen om een algehele narcose als je zo opziet tegen de ruggeprik?

Het zal in ieder geval kiezen tussen twee “kwaden” worden want de gruis laten zitten lijkt me ook niet echt gezond.

Vooraf goed overleggen met de arts die je gaat opereren over de verschillende mogelijkheden en dan samen met je arts beslissen wat voor jou het beste is (voelt).

Sterkte!
Spunky

Bericht door Spunky »

jeetje, dat is nogal een verschil, een roesje of een ruggenprik plus opname.

Jaren geleden moest ik geopereerd worden en toen is er gekozen om geen ruggenprik te doen ( daar was ik heel blij mee....en opgelucht ).

Misschien (dat zou ik zelf doen) beter eerst even duidelijkheid krijgen over het hoe en wat en dan daar op aanvullend verder vragen.
Nu maak je je misschien wel druk en zorgen om ''niets'' .

Heel veel sterkte :bloem:
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]
Een roesje kan wel, heb geslapen tijdens de inbreng van de sp katheter. Drie jaar geleden had veel blaaspijn er bleef urine achter. Dikwijls urinewegen ontsteking. De SP is een open verbinden.
De blaas verwijderd volgens de Bricker methode, nu uro stoma. Ook een open verbinding. Had ook chronische pijn door Bartolin cysten cq ontsteken
De uro-stoma gaat prima, ben blij verlost te zijn van blaaskrampen
Deze ingreep is niet niks, heb een narcose gehad.
Goed begeleid door de uroloog, dat is heel belangrijk.
de [/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp