Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

van SP naar RR?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mij is het eigenlijk ook bijna zo. Ik heb nu al 20 jaar geen schub gehad.

De eerst 4 jaar geen remmers gebruikt want daar kwam ik destijds niet voor in aanmerking omdat ik niet genoeg schubs had gehad.
Toen door een nieuwe neuroloog Betaferon voorgeschreven gekregn en dat heb ik 10 jaar gebruikt.

Na 10 jaar had ik antistoffen aangemaakt waardoor langer gebruik geen zin meer had.

De 6 jaar daarna geen remmers meer gebruikt (want er was niets dat voor mij geschikt was volgens de neuroloog).

Maar in al die jaren met en zonder remmers geen schubs gehad dus begin ik zelf te geloven dat remmers voor mij niets doen (gedaan hebben) maar het valt natuurlijk nooit te bewijzen.

Best lastig dus om een keuze te moeten maken.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Die remmers gebruiken zeggen dat ze geen schubs hebben door die remmers.

Als je niets gebruikt en geen schubs hebt moet het zo zijn. Wel of geen schubs...je zal nooit weten of het wél of niet door medicatie is.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Zelf heb ik al bijna 30 jaar MS, heb daarvan ongeveer rond 2004-2005 anderhalf jaar Rebif44 gebruikt.
Moest daar mee stoppen ivm te hoge leverwaarden.

Kreeg toen een folder mee van copaxone maar ik dacht toen ik denk er nog eens ff over om dit te gaan gebruiken.
Heb toen niets gebruikt tot half vorig jaar.

Heb ook eigenlijk geen schub gehad, had wel vage onbegrepen klachten.
Half 2018 bleken er op de MRI wat actieve leasies te zien, daardoor heb ik er toch voor gekozen ook het advies van de neuroloog om met medicatie te starten.

Dus al die jaren is het goed gegaan, terwijl ik geen medicatie gebruikt heb.

Achteraf heb ik gewoon geluk gehad denk ik dan maar!!

:D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp