Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bliksemschichten in linkeroog

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
annette54

bliksemschichten in linkeroog

Bericht door annette54 »

eind vorig jaar viel me ineens op dat ik met bril ( voor veraf) slechter zag dan zonder..ik besloot tot het nieuwe jaar wachten ivm vergoeding bril.:D
maar dit jaar merkte ik dat ik zonder bril toch wel wazig zag, dus ik zou waarschijnlijk wel een (lichtere) bril nodig hebben.
vorige week ben ik eindelijk naar de opticien geweest.
ze kon niks meten, want als ik met mijn rechteroog concentreerde op de letter in de lichtbak, verdween de letter gewoon achter een licht rondje.

ze schreef in de brief naar de arts: verwijzing oogarts noodzakelijk.
ik dacht...dat komt wel.

maar vanmorgen begon ik opeens felverlichte bliksemschichten in mijn linkeroog te zien dus wilde ik een afspraak met de huisarts maken, maar toen ze hoorde waar ik voor kwam moest ik vanmiddag gelijk komen.

na overleg huisarts en oogarts is besloten dat ik morgenochtend moet komen voor verder onderzoek.

opeens word ik er zenuwachtig van.
maar vertrouwen dat het meevalt!! :nerveus:
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Morgen weet je meer.
grayliana

Bericht door grayliana »

Succes morgen met de testen. Hoop op wat meer duidelijkheid voor je.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Voor een jaar of 5 terug heb ik ook van die rare lichtflitsen gehad in mijn oog en het idee dat ik waziger zag.
Had in het verleden een viertal keren een oogzenuwontsteking gehad,
en dacht dat het daar mee te maken zou hebben.
Na een half uurtje waren die flitsen vrijwel over, had daarna wel erge hoofdpijn.

Na een half jaar had ik weer zo`n aanval, dit duurde wat korter en ik had geen hoofdpijn.

ben toen naar de neuroloog geweest en hij weet niet wat het geweest is, het kon een TIA achtig verschijnsel zijn of een oogmigraine zijn geweest.

Kreeg toen bloedverdunners voor geschreven, maar ik ben heel benieuwd wat het bij jou zal zijn.
Heel veel succes morgen!
Helly

Bericht door Helly »

Dit heb ik ook gehad en zover ik begrepen heb is het oogmigraine. Komt uit het niets, raak het zicht even kwijt, half uur later is het weg ( de flitsjes en verlies zicht) en komt de hoofdpijn. Krijg het als ik druk ben geweest.


Annette succes morgen!
Lilianne

Bericht door Lilianne »

[QUOTE=annette54;1121983]
na overleg huisarts en oogarts is besloten dat ik morgenochtend moet komen voor verder onderzoek.

opeens word ik er zenuwachtig van.
maar vertrouwen dat het meevalt!! :nerveus:[/QUOTE]

Goed dat de huisarts het serieus neemt. Veel succes morgen. Ik hoop met je mee dat het meevalt.
Suzan

Bericht door Suzan »

Neem een [B]zonnebril [/B]mee. Waarschijnlijk krijg je druppels in je oog en dan heb je nadien echt die zonnebril nodig om het licht te filteren. :cool:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Annette, hoe is het gisteren gegaan? Hoe is het nu met jou?
annette54

Bericht door annette54 »

bedankt voor jullie reacties!

er is gevraagd, gedruppeld, gekeken, gemeten, een scan gemaakt (had ik nog nooit van gehoord) , weer gedruppeld, gekeken en gevraagd....

conclusie oogarts:
als je ouder wordt kan het glasvocht tussen ooglens en netvlies krimpen. dit kan scheurtjes veroorzaken maar (in het minste geval) ook ook wat getrek aan het netvlies. bij mij dus.

geen schade maar het vervolg goed in de gaten houden. letten op zwarte vlekken, opeens verslechterd zicht en oplopend nog meer bliksemschichten. dan gelijk terug.

kortom: "vochtkrimp" door ouderdom🤣

ik ben opgelucht!

zo opgelucht, dat ik niet eens vragen stelde betreffende hoe lang dit kan duren? of ik zelf invloed kan uitoefenen op het "vochtkrimp"-proces? google raadplegen dus :D
Sara

Bericht door Sara »

Ah, een achterste glasvochtloslating, annette.

Ik heb 't ook al een tijdje en volgens mij 'hoef' je er niks mee. Het is een proces dat zich geheel buiten onze invloedssfeer voltrekt.

Dít is een goeie website, ook aangeraden door oogartsen: [url]https://www.oogartsen.nl/oogartsen/glas ... okken/#pvd[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp