Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bliksemschichten in linkeroog

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat kan een mens toch rare dingen krijgen, verbazingwekkend.

Sterkte Anette, ik hoop dat je straks weer zonder klachten zult zijn.
Klick

Bericht door Klick »

gelukkig valt het mee!

grappig van die artsen die aangeven bij ... moet u het melden.. tsja dat zijn ook ms/ozo symptomen..
ik moest gelijk denken aan de arts die tegen me zei na een tekenbeet.. bij vage zenuw klachten moet u het melden :haha: mijn antw. was toen: ik heb net verteld dat ik ms heb... :haha: ow ja
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=Sara;1122044]Ah, een achterste glasvochtloslating, annette.

Ik heb 't ook al een tijdje en volgens mij 'hoef' je er niks mee. Het is een proces dat zich geheel buiten onze invloedssfeer voltrekt.

Dít is een goeie website, ook aangeraden door oogartsen: [url]https://www.oogartsen.nl/oogartsen/glas ... okken/#pvd[/url][/QUOTE]

bedankt Sara voor je reactie.
hier staat inderdaad een duidelijke uitleg. ( wat kan er toch veel mis gaan in je ogen waar je (gelukkig) nooit weet van hebt.)
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=Klick;1122047]gelukkig valt het mee!

grappig van die artsen die aangeven bij ... moet u het melden.. tsja dat zijn ook ms/ozo symptomen..
ik moest gelijk denken aan de arts die tegen me zei na een tekenbeet.. bij vage zenuw klachten moet u het melden :haha: mijn antw. was toen: ik heb net verteld dat ik ms heb... :haha: ow ja[/QUOTE]

ik denk dat juist omdat ik ms heb, ik zo snel ben doorgestuurd.
ze stelde vwb een oogontsteking gerust. er was helemaal niets dat daar op wees, maar mocht ik zwarte vlekken krijgen of.....enz.....dan moest ik gelijk aan de bel trekken.

hopen dat ik die bel niet hoef te gebruiken;)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Mooi te horen dat het niet ernstig is.
Weer een geruststelling.
annette54

Bericht door annette54 »

kleine update:

de flitsjes zijn er af en toe nog.
de opticien heeft nieuwe glazen aangemeten, minder sterk dan ze waren.
mét de leeftijd neemt blijkbaar de sterkte af....mooie bijkomstigheid :D

ik merk dat ik meer licht nodig heb 's avonds, bij het tv kijken. nu ik achter de tv een lamp heb geplaatst
(en die ook áán doe:D) zijn er minder flitsjes lijkt wel.

mijn ogen hebben dus blijkbaar meer licht nodig.
tja...dát is vrij gemakkelijk te regelen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp