Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Orthese

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

Zit er polstering (bekleding) op de voet van de evo? Dat was bij mij in eerste instantie dus niet Ik stond met mijn voet op de kunststof en had na betrekkelijk korte tijd hielspoor aan een voet.

Nadat er een soort dun laagje schuimrubber op geplakt was was dat leed alweer snel achter de rug.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Nee, het is gewoon hard plastic. Hij is ook eigenlijk gemaakt om de steunzool er nog op te leggen, misschien dat het in mijn teva's wel samen past?
Knillis

Bericht door Knillis »

Je zou het kunnen proberen in je teva’s. Hoop dat het lukt.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1123600]Gisteren mijn orthese opgehaald. Ik kan haast geen enkele schoen meer aan! [/QUOTE]
Is hij dan niet aangemeten en uitgeprobeerd met je schoenen en steunzolen aan?

Ik heb deze een tijd gebruikt:
[img]https://www.vitalitymedical.com/media/e ... is-28c.jpg[/img]

Als ik de normale binnenzool verving door een dunnere, ging dat prima in mijn normale schoenen. (Steunzolen heb ik niet.)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Bij het passen gaf hij zelf al aan dat ik wellicht naar andere schoenen moet kijken. Het is vooral de hoogte van de voet die nu erg krap is. Wellicht is verwijdering van de binnenzool inderdaad nog een goede optie!
Sharon

Bericht door Sharon »

Misschien is het ook nog mogelijk om de zool van de schoen waar je evo in zit eruit te halen. Ik heb alleen voor mijn rechterbeen een evo. Uit de rechterschoen haal ik dus de binnenzool en aan de linkerkant zit nog wel de schoenzool. Hierdoor sta ik rechter en heb ik minder last van de hoogte.

Echter kan ik wel veel schoenen niet meer aan en loop ik doorgaans op bergschoenen. :(

Ojee, ik zie nu pas dat de tip van de binnenzool als door Jrs77 gegeven is. Nou ja, liever dubbel dan niet. ;)
grayliana

Bericht door grayliana »

Berg schoenen en wandel schoenen. De binnenzool uit de schoen op de kunstof plaat.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor de tips! Met evo pas ik absoluut niet in mijn teva (sandaal), dus dat valt al af. Ik ga komende tijd verder puzzelen. ;) Heb wel 1 drukplek bij de hak, maar dat lijkt te verhelpen met een zacht iets tussen mijn hak en de evo. Als het blijft aanhouden, ga ik daar nog wel mee terug.
MiSsty

Bericht door MiSsty »

heb helaas te horen gekregen dat mijn heupen te zwak zijn. geen staan of lopen meer.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=MiSsty;1123746]heb helaas te horen gekregen dat mijn heupen te zwak zijn. geen staan of lopen meer.[/QUOTE]
:( Wat een vervelend nieuws :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp