Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Where about?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hamartia

Where about?

Bericht door Hamartia »

Vandaag begint mijn deelname aan wetenschappelijk onderzoek Where about.

Ik ben benieuwd, ik heb een Fitbit om (= horloge achtig apparaatje) dat mijn hartslag en slaappatroon registreert en een app op mijn telefoon die mijn 'verplaatsingen' registreert.

Via 3 vragen op mijn telefoon geef ik aan hóe ik me heb verplaatst, hóeveel moeite het me koste en hóe belangrijk die 'verplaatsing' voor me is.

Ze zoeken nog deelnemers en de onderzoekers komen eventueel bij je thuis om app met je te installeren etc.


het Whereabouts projectteam,
Isaline Eijssen en Maaike Ouwerkerk

Bereikbaar per e-mail: [email]whereabouts @ vumc.nl[/email]
of telefonisch via het secretariaat van de afdeling Revalidatiegeneeskunde Amsterdam UMC, locatie VUmc: 020-4440763
Suzan

Bericht door Suzan »

Interessant. Waar kan ik meer lezen want ik heb nog wel wat vraagjes.
Sara

Bericht door Sara »

Ha, ik heb er ook even over nagedacht, maar - ook omdat de fitbit niet werkt met mijn telefoon - toch maar van afgezien.

Hier zag ik wel 't emailadres voor meer info [url]https://www.msweb.nl/actueel/oproepen/m ... ereabouts/[/url]

Benieuwd naar je ervaringen, Hamartia!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Suzan;1122220]Interessant. Waar kan ik meer lezen want ik heb nog wel wat vraagjes.[/QUOTE]
Je kan hier meer lezen over het Whereabouts onderzoek:
[url]https://www.vumc.nl/research/overzicht/ ... abouts.htm[/url]
[i]En nadat ik op post klikte bleek er al gereageerd te zijn ;) [/i]
Suzan

Bericht door Suzan »

Bedankt voor de linkjes. Was/ben niet van plan om mee te doen, maar wilde gewoon nog wat meer info over hoe wat wie waarom hoe lang etc.

Maar Hamartia had eigenlijk alles al gezegd wat er te melden viel zie ik. ;)
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ok alles wat er is aan info gevonden zie ik, mooi.

Mijn ervaring is dat de onderzoekers goed bereikbaar zijn en snel reageren.

Dus het loont contact op te nemen als er vragen zijn.
En mij mag je ook vragen hoe ik het als deelnemer heb ervaren.
Tevy

Bericht door Tevy »

Ik heb me aangemeld voor het onderzoek; ben benieuwd. :)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik krijg morgen de fitbit en de app.
Ik ben benieuwd.
Kit

Medicatie enz

Bericht door Kit »

Medicatie enz

Ik ben nieuw hier en kom er niet echt in, ik heb 44 jaar MS en ben van het zuiden van het land naar Nijmegen verhuisd, ben actief geweest bij de MS vereniging, contactpersoon, telefonische hulpdienst, gespreksgroep, ledenadministratie, bestuur.
Vind niet de goede weg om hier contacten te maken, heb een aantal vragen, bv welke neuroloog, die ik nu heb vind ik niet prettig, welke medicijnen bij de SP fase en ga zo maar door, ik hoop wat antwoorden en contacten te krijgen.
Wat is een fitbit apparaat.
Suzan

Bericht door Suzan »

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp