Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verhuizen naar nederland met ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mariella

verhuizen naar nederland met ms

Bericht door Mariella »

hallo, ik ben van plan naar nederland te verhuizen en wil graag weten hoe ik aan mijn medicijnen rebif kan komen. welke aanvragen en waar. bedankt wie mij inlichtingen kan geven.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Zorgverzekering afsluiten en inschrijven bij een huisarts. Vraag de huisarts je door te verwijzen naar de neuroloog. Die schrijft het voor.

Kun je een voorraadje meenemen?

En vergeet niet je medisch dossier mee te nemen. In welke taal is je dossier?
Mariella

Bericht door Mariella »

ik kan wel 6 maand voorraad meenemen, in die tijd huisarts zoeken enz, ik kom uit italie. krijg ik dan de medicijnen of moet je die betalen ( en dan vergoed). met de verzekering. Hoe veel gaat zo'n verzekering maandelijks ongeveer kosten, Hier in italie krijg hoef ik geen verzekering te hebben .
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dat ligt aan je inkomen en je verzekering.

Als jij een basisverzekering neemt en je hebt een laag inkomen, zul je zorgtoeslag kunnen aanvragen bij de belastingdienst. Dan is het 25 euro per maand ofzo. Daarnaast moet je eigen risico betalen van 385 euro per jaar.

Laat je niet verleiden om een lagere premie te krijgen, door een hoger eigen risico van 800 euro af te sluiten! Aangezien je medicijnen gebruikt zal je eigen risico elk jaar helemaal door jou betaald moeten worden.

Verder hoef je voor de medicijnen, doktersbezoek enzovoort dan niet te betalen.

Ik denk wel dat je je medische dossier moet laten vertalen.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Een basisverzekering is in Nederland verplicht, en kost 100,- tot 110,- per maand (afhankelijk van de verzekeraar). Een aanvullende verzekering, met extra dekking (die per pakket en verzekeraar verschilt) kost 15,- tot 50,- extra; die is niet verplicht. (De rest is inkomensafhankelijk, en wordt met het inkomen verrekend)

Rebif wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Daar zit inderdaad een eigen risico van 385,- op; die moet je ook voor Rebif betalen.

Een neuroloog zal het voor moeten schrijven. Dus via je huisarts een doorverwijzing naar een neuroloog aanvragen. Nadat het is voorgeschreven wordt de Rebif elke drie maanden thuis afgeleverd door een landelijke apotheek; ApotheekZorg. Zij declareren het zelf bij je zorgverzekeraar; daar hoef je zelf niks voor te doen.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Wij kunnen van alles roepen hier maar alle informatie die ze moet hebben kan ze gewoon opvragen ook.
Klick

Bericht door Klick »

informatie van de overheid, hoe het hier is geregeld
[url]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erzekering[/url]
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Mariella als je mee vragen hebt, gewoon stellen hoor.
Mariella

Bericht door Mariella »

ik dank iedeen voor de bijdragen, ik begin te begrijpen hoe het in nederland werkt en zal de post van Klick, "rijksoverheid" goed lezen. nu maar hopen dat de sollicitatie positief resultaat heeft .
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Mariella,

Informeer jezelf goed zodat je niet voor (on)aangename verassingen komt te staan.
Voorbereiding is het halve werk. ;)

Zorg ook dat je alvast het papierwerk zover als kan gaat regelen. Vaak moet je informatie/papieren in het land waar je nu woont aanvragen en gaat daar een paar weken tijd overheen voor je de benodigde documenten in huis hebt.

Vergelijk alvast verschillende ziektekostenverzekeraars en hun pakketten.
Zoek op wat je moet regelen als je in Nederland aangekomen bent.

Dus ga jezelf wijzer maken voor je je koffers pakt. Alle info die je nu op kunt zoeken en wat je kunt doen is gedaan.
Dan hoeft dat niet meer op het laatste moment.

Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp