Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Thuis sporten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lilianne

Thuis sporten

Bericht door Lilianne »

Hallo allemaal,

Ik ga een keer per week naar de fysiotherapeut. Daar oefen ik voor mijn kracht en mijn balans.
Graag zou ik thuis ook wat meer willen doen. Ik wandel graag maar dat wordt de laatste tijd een beetje minder (nog ca 20 minuten).
Ik zou graag thuis wat oefeningen willen doen. Ik heb al een grote bal. Ik ben op zoek naar meer dingen zoals een elastiek om mijn armen te trainen. Weten jullie waar ik zulke dingen zou kunnen kopen? Of hebben jullie andere tips?
Suzan

Bericht door Suzan »

Bij de Action hebben ze behoorlijk veel [URL="https://www.action.com/nl-nl/nl/sport/sportattributen/"]Sportattributen[/URL] voor een betaalbare prijs.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Lilianne;1123438]Hallo allemaal,

Ik ga een keer per week naar de fysiotherapeut. Daar oefen ik voor mijn kracht en mijn balans.
Graag zou ik thuis ook wat meer willen doen. Ik wandel graag maar dat wordt de laatste tijd een beetje minder (nog ca 20 minuten).
Ik zou graag thuis wat oefeningen willen doen. Ik heb al een grote bal. Ik ben op zoek naar meer dingen zoals een elastiek om mijn armen te trainen. Weten jullie waar ik zulke dingen zou kunnen kopen? Of hebben jullie andere tips?[/QUOTE]

Decathlon verkoopt diverse fitness artikelen.

Ik heb een boek: You are your own gym van Mark Lauren, dat bestaat helemaal uit oefeningen die je thuis (of waar dan ook) kunt doen. (De meeste oefeningen zijn ook zonder enige voorwerpen,alleen je eigen lichaam)
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Lilianne;1123438]Hallo allemaal,

Ik ga een keer per week naar de fysiotherapeut. Daar oefen ik voor mijn kracht en mijn balans.
Graag zou ik thuis ook wat meer willen doen. Ik wandel graag maar dat wordt de laatste tijd een beetje minder (nog ca 20 minuten).
Ik zou graag thuis wat oefeningen willen doen. Ik heb al een grote bal. Ik ben op zoek naar meer dingen zoals een elastiek om mijn armen te trainen. Weten jullie waar ik zulke dingen zou kunnen kopen? Of hebben jullie andere tips?[/QUOTE]

vraag je fysio om een programma? spullen laat je via bol.com thuisbezorgen
elastiek, gewichtjes, balletjes,...
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Decathlon heeft veel dingen voor best schappelijke prijzen.

Ik zou met je eigen fysio overleggen over welke oefeningen je best thuis kunt doen en of er mogelijkheid is om je wandelconditie bijvoorbeeld wat uit te breiden.

Met bal kun je overigens heel veel doen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik zou niet investeren in sportmiddelen. Er zijn genoeg oefeningen met je lichaamsgewicht te doen.

Je fysiotherapeut kent er zat en zou jou elke week een paar nieuwe kunnen geven om toe te voegen aan je repertoire.

Ook oefeningen die handig zijn om functionaliteit te behouden. Zoals squatten op een stoel en dan weer opstaan. Een oefening: van staan naar handen en knieën en dan van de grond weer opstaan
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik zou eventuele thuisoefeningen altijd in overleg met de fysio doen. De fysio weet welke oefeningen voor welke spieren goed zijn en weet ook welke oefeningen je beter (nog) niet kunt doen.

De balans thuis oefenen is best moeilijk omdat je bij een verkeerde beweging kans hebt op vallen. Zo kan ik thuis niet oefenen zittend op een grote bal. Op therapie doen we dat wel want dan staat de therapeute er naast om me tegen te houden als ik val.
Nessa

Bericht door Nessa »

Ook mijn advies is om oefeningen te vragen aan je fysio. Dan weet je zeker dat je oefeningen doet waar je ook wat aan hebt. Veel oefeningen kun je ook prima zonder accessoires doen.

Zelf gebruik ik alleen een elastiek van fitnesswise om mijn kleine bilspieren goed te trainen. De andere oefeningen doe ik met eigen lichaamsgewicht, en met behulp van mijn meubels😁. Kuitspieren oefen ik op de trap, voor lunges gebruik ik een stoel, bovenbeenspieren,buikspieren en borstspieren doe ik op het tapijt.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Dank jullie wel voor de tips.
Ik heb al wat doorgesproken met de fysio. Ik ga nog wel even vragen voor een schema, want ik vind het best lastig die zelfdiscipline op te brengen.
En ja, veel oefeningen kunnen zonder hulpmiddelen. Ik loop een paar keer per week over de lijnen van de vloer. De ene keer een stukje minder wiebelig dan de andere. :giegel:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Lilianne;1123583] ik vind het best lastig die zelfdiscipline op te brengen.:[/QUOTE]
kijk je 's avonds bv een vast programma van een halfuurtje?
mijn oefenhalfuurtje is tijdens thuis op de vort.

op den duur wordt het een gewoonte (sneller als je denkt)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp