Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijnlijke schouder, nu ook pijnlijke knieën

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
tracy

Bericht door tracy »

Gisteren dry needling gehad. Het plaatsen van de naald is niet pijnlijk maar dan wordt de naald gedraaid, de spier(bundel) bewust geraakt en dat voel je wel. Ik had tranen in mijn ogen. Alsof je prikkeldraad aanraakt. Nu voelt het gebied beurs aan, alsof je verschrikkelijk spierpijn heb. Dit kan enkele dagen duren geeft de fysio aan, maar na enkele dagen moet er toch verbetering te bespeuren zijn.
tracy

Pijnlijk schouder, nu ook last van de knieën

Bericht door tracy »

Pijnlijk schouder, nu ook last van de knieën

Gisteren de 2e sessie gehad van dry needling. Het geeft niet echt verlichting. Volgende week weer. Dan moet het echt beter zijn, anders stop ik ermee.

Heb ssinds enkele weken ook pijnlijke knieën. De pijn trekt naar de onder- en bovenbenen. Gisteren naar de ha geweest. Röntgenfoto’s laten maken in het ziekenhuis. Vandaag voor de uitslag gebeld. Geen slijtage dus iom de ha Naproxen Aurobindo gekregen voor 2 weken. Mocht het niet helpen/verlichting geven moet ik weer terug komen.

Heeft iemand ook ervaring met pijnklachten in de gewrichten als gevolg van MS?
tracy

Bericht door tracy »

Wie o wie herkent deze klachten....
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=tracy;1123627]
Heb ssinds enkele weken ook pijnlijke knieën. De pijn trekt naar de onder- en bovenbenen.[/QUOTE]
een knie heeft veel pezen en banden en spiertjes

[url]https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... tendinitis[/url]
daar zit het 'm in mijn knie als ik last heb.
wel een mooie naam
Sara

Bericht door Sara »

Tracy,

net als er heel veel soorten schouderklachten zijn, zijn er ook heel veel soorten knieklachten.

Mijn knieklachten zijn na 10 jaar prutsen met 5 fysiotherapeuten (steeds als het wéér erger werd, probeerde ik 't maar weer) uiteindelijk na een bezoek aan de sportarts perfect opgelost, binnen een paar maanden door de zesde fysiotherapeut, met de aanwijzingen van de sportarts.

Met de schouderklachten ga ik nu naar de tweede fysiotheraput, vrees ik.

Er zit niks anders op dan zoeken naar zorgverleners die je vertrouwt, daar zo goed mogelijk mee communiceren en braaf de oefeningen doen.

Pijn in gewrichten door MS bestaat! Bij mij speelt het bij deze problemen niet, maar misschien is het bij jou anders. Je kunt het bij je neuroloog of MS-verpleegkundige aankaarten. Soms is het een lange zoektocht. Een sportarts is wellicht ook een optie voor jou. Je kunt dat overleggen met je fysio of je huisarts.

Sterkte!
tracy

Bericht door tracy »

Dank voor jullie informatie.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Sara;1123706]
Pijn in gewrichten door MS bestaat! [/QUOTE]

ik heb bv last in m'n enkel
door krampen en spasticiteit trekt mijn voet makkelijk compleet naar binnen en wordt het hele enkelgewricht geforceerd, uitgetrokken, overbelast, ...

door verkorting an 1 of 2 pezen ben ik nu ook een ballerinavoetje aan het ontwikkelen en lijkt het soms of ik op pointes loop.

klinkt eleganter als het is op uw 40e met een maat 46 :)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Tracy, hoe is het afgelopen?

Ik heb sinds gisteren pijn in een schouder. Zo begon het in 2009 ook. Toen heb ik er weken last van gehad. Ik hoop dat het nu snel over is.
tracy

Bericht door tracy »

Ik ben weer naar de ha geweest. Omdat er foto’s zijn gemaakt en daar was niets op te zien en ik ook al meerdere ontstekingsremmers heb gehad wil hij dat ik naar de neuroloog gaat. Hij denkt zelf dat het iets met de zenuwen te maken heeft. A.s. vrijdag moet ik naar de neuroloog.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Tracy, ik hoop dat de neuroloog er iets mee kan. Fijn dat je redelijk snel terecht kan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp