Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

HSCT

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Leonard

HSCT

Bericht door Leonard »

weet hier iemand hoe het gaat met Robbie na zijn HSCT?

en met die mevrouw uit Groningen die voor HSCT in India is geweest en daarna met een infectie hier in het ziekenhuis belandde?
ADEMloos

Bericht door ADEMloos »

Eigenlijk ben ik daar ook wel benieuwd naar Leonard. Na het zien van de reportage van die jonge vrouw( je geld of je leven) die naar rusland moest uitwijken voor de behandeling.

ademloos
Ellen Hamming

Bericht door Ellen Hamming »

Hai Leonard en Ademloos.Ik ben er nog,hoor!!Volgens laatste MRI geen activiteit meer en klepsilla bacterie bestreden.Ik was daarna héél erg verzwakt.Dus,lange weg om terug te komen.Kan nu weer redelijk lopen,werk in tuin Zit wéér op m'n paard.Ik ben bezig met je EBV theorie en gebruik daarvoor supplementen.Ken je het boek:Medical medium van Anthony William.??
Leonard

Bericht door Leonard »

wat was je? Secondair Progressief? was je erg inflammatoir m.a.w. had je veel opstoten?
en kun je al iets zeggen over de progressie? Is die gestopt? Misschien kun je al meer dan voor de HSCT?

Het boek van Anthony William ken ik. Zeker, hij zit zwaar op het herpes/EBV spoor. Maar het hele plaatje is nog veel groter.

welke supplementen gebruik jij dan voor EBV suppressie?
Ellen Hamming

Bericht door Ellen Hamming »

Ja,ik was sec.progressief.En nee,niet erg inflammatoir .Op MRI in India al weinig activiteit.Ik gebruik de supplementen bij MS in het boek.Lion's mane, L-glutamine,alfa-liponzuur,Monolaurine,gerstegrassapextract en curcumine.Ook elke morgen selderijsap op nuchtere maag . Één van mijn HSCT site is er ong. Één maand geleden mee begonnen en zij voelt zich er super bij.Ik ong. Een week Heb alle supplementen net binnen
Leonard

Bericht door Leonard »

en kun je al iets zeggen over de progressie? Is die gestopt? Misschien kun je al meer dan voor de HSCT?
Ellen Hamming

Bericht door Ellen Hamming »

Het is anders .Looppatroon is verbeterd.Geen stijf linkerbeen meer Maar,nog erg onzeker.Kan zelf wéér op en af m'n paard stappen.Lukte voor HSCT niet meer .Uit comfort zone komen is wel eng.
Leonard

Bericht door Leonard »

geef het zijn tijd. ik verwacht dat over de jaren heen daar nog wel wat verbetert.

met de HSCT heb je twee vliegen in 1 klap: de inflammatie is weg en dus het 'grond'proces is gestopt (heeft met iNOS te maken); en de EBV B cellen zijn genormaliseerd waardoor de superoxide productie belangrijk teruggebracht is. de lokale oxidatieve stress op de zenuwcellen zal belangrijk verminderd zijn, waardoor de anti oxidant enzymen hungewone werk weer aankunnen, de ATP productie zal verbeteren, de ionen pomp weer beter gaat lopen, en de stijfheid verdwijnt.

ik zag een filmpje van een Amerikaanse PP MS patient die jaren na zijn HSCT (in Moskou) veel gewonnen heeft en weer min of meer normaal loopt.
Ellen Hamming

Bericht door Ellen Hamming »

Dat filmpje heb ik ,denk ik,ook wel gezien.En , inderdaad, dit gaat tijd kosten.Hele lichaam moet eigenlijk resetten.Heb laatste jaren gecompenseerd door stijf linkerbeen.Dus, moet wéér rechtop komen te staan.Spieren links zijn verkort
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp