Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitval handfunctie...!!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fratema

Uitval handfunctie...!!

Bericht door Fratema »

HELP! Gisteren leek het al zo, maar nu weer. Het lijkt wel of mijn linkerhand niet weet wat te doen als ik iets bedenk. Bv iets pakken, het lichtknopje indrukken. uitreiken naar iets wat iets verder ligt en zo.

Ik maak me fors zorgen. Ga zo eerst de neuroloog bellen. En niet werken
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is inderdaad een heel nare ervaring Fratema. Ik heb het bij de eerste schub gehad, een volledig stuurloze rechter arm/hand. Gelukkig is dat vrijwel helemaal weer hersteld, soms nog wat moeite een sleutel in een sleutelgat te steken maar meer ook niet.

Wel moet ik naar mijn handen blijven kijken anders doen ze andere dingen dan ik in de bedoeling heb.

Hoop dat je neuroloog je verder kan helpen en dat het weer verholpen kan worden of vanzelf wegtrekt.

Zou het ook mogelijk zijn dat je bv een blaasontsteking hebt? Soms veroorzaakt zo’n ontsteking ook die narigheid.

Even rustig aan doen maar. Ik wens je veel sterkte.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Mijn linkerhand is langzaam aan uitgevallen, ik merkte het bij het typen en na ruim een jaar kan ik er niet veel meer mee. Ik typ met mijn middelvinger, met de nodige fouten dus, en met mes en vork eten ziet er niet meer uit.

Kracht zit er totaal niet meer in, iets vastpakken gaat nog als het niet te zwaar is. Een schroefje vasthouden om ergens in te draaien is verleden tijd.

Puur door de MS zegt de neuroloog, bij mij is het voornamelijk links, mijn linkerbeen is ook compleet dood.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Oeh, kan me indenken dat je je zorgen maakt Fratema.

Terecht dat je de neuroloog gaat bellen. Sterkte! Hoop voor je dat het wegtrekt en dat je er geen restschade enzo aan overhoudt.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

heel griezelig, ik spreek uit ervaring.helaas

Was 1 van mijn eerste schubs; kon niks meer met rechts oppakken. Eigenlijk van de 1 op de andere dag. Ik wilde een schaar pakken om iets te knippen...maar mijn hand deed niks. Ja oppakken lukte in eerste instantie wel, maar knippen? Er gebeurde gewoon niks. Als coupeuse zeer confronterend...en de nueroloog maakte zich meer zorgen om mijn naar binnen draaiende been pffff

het is de 1e en enige keer geweest dat ik een infuuskuur heb gehad. Gelukkig kan ik de hand weer gebruiken, met iets krachtsverlies. Ik zal hard duimen dat bij jou die kracht toch ook weer terug mag komen. Sterkte!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Pff, dat is schrikken, Fratema! Hopelijk val het allemaal mee, hoop dat de neuroloog wat zinnigs kan zeggen!
mari

Bericht door mari »

Klonkt als stuurloosheid (ataxie), dat is schrikken!
Ik heb het ook gehad, re arm/hand. Zo goed als hersteld.

Sterkte
Fratema

Bericht door Fratema »

Het is sowieso al raar om het onder woorden te brengen, Dit lijkt er nog het meeste op: ik zien iets liggen, bedenk dat ik dat wil oppakken, aanraken of wat dan ook maar kan de benodigde beweging niet in gang zetten. Vooral het gecontroleerd omhoog brengen van mijn arm is bijna onmogelijk. De telefoonjuf van neurologie wil dat ik het eerst laat bekijken door de huisarts. Lijkt mij bullshit, echt %*%*&%
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]Mijn linkerhand is langzaam aan uitgevallen, ik merkte het bij het typen en na ruim een jaar kan ik er niet veel meer mee. Ik typ met mijn middelvinger, met de nodige fouten dus, en met mes en vork eten ziet er niet meer uit.

Kracht zit er totaal niet meer in, iets vastpakken gaat nog als het niet te zwaar is. Een schroefje vasthouden om ergens in te draaien is verleden tijd.[/QUOTE]

Heel herkenbaar Frans. Ik voel bijna niks meer in mijn handen. En het zal ook niet meer herstellen. Afsterven van het perifere zenuwstelsel, kreeg ik te horen, Hoort bij MS. Een ware ramp voor een schrijver, :huilen:
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Fratema;1124537]De telefoonjuf van neurologie wil dat ik het eerst laat bekijken door de huisarts. Lijkt mij bullshit, echt %*%*&%[/QUOTE]


Een heel vreem antwoord (op z’n zachtst gezegd), hier kan de huisarts toch niets mee????

Hopelijk stuurt je huisarts je direct door naar de neuroloog en liefst vandaag nog.

Sterkte Fratema
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp