Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uitval handfunctie...!!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zeker een raar antwoord! Hoop dat je huisarts adequater reageert!
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

De huisarts zal je waarschijnlijk naar de neuroloog sturen.

Voordeel is dat hij/zij wel kan zorgen dat je met spoed terecht kunt.

Een secretaresse aan de telefoon kan en mag de spoed niet bepalen want die krijgt natuurlijk dagelijks ernstig ongeruste patiënten aan de telefoon.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dat klopt zeker, Mieke. Maar als ik de poli bel omdat er iets aan de hand is, overleggen zij met de neuroloog en die bepaalt dan of ik wel of niet meteen moet komen. Via de huisarts is wel een onnodige extra stap, lijkt me.
Klick

Bericht door Klick »

dat lijkt mij ook..

Als ik de poli bel of de MSpleeg verwacht ik wel een oordeel van de neuroloog en niet dat je eerst langs de huisarts moet.

sterkte Fratema!
sietje

Bericht door sietje »

Wat erg Fratema. Dat is schrikken.

Wat een idioot antwoord van de secretaresse. Neuroloog zegt dat ik altijd kan bellen als ik denk dat ik haar nodig heb. Gewoon opnieuw bellen.

Heel veel sterkte.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Fratema,

Ben je al bij een arts geweest? Als ik je beschrijving zo lees, lijkt het behoorlijk op [URL="https://nl.wikipedia.org/wiki/Ataxie"]Ataxie[/URL].

Zelf heb ik daar twee keer een afzonderlijke schub in zoiets dergelijks gehad.
Ik had nog nooit van ms gehoord en toen had ik op onverklaarbare wijze een periode dat ik om de haverklap de glazen en kopjes van de tafel/aanrecht af mepte als ik ze wilde pakken en dat soort rare acties.

Een paar jaar later iets wat er op leek maar nét anders toen kon ik geen pen/vork/mes meer fatsoenlijk vasthouden, kon niet meer schrijven alleen harken met de pen in m'n knuist alsof ik een tweejarige was. Bestek viel uit m'n vingers. :huh:

Gelukkig zijn beide kwalen grotendeels overgegaan. Geen kuur gehad, met kalm aan doen ging het na een paar weken miraculeus voorbij. :haha:
M'n handschrift is sindsdien wel beduidend veranderd helaas.
bertussie

uitval handfunctie

Bericht door bertussie »

uitval handfunctie

Hallo, Fratema, dit alles heel herkenbaar. Boterham smeren kan een uitdaging zijn. Blijven proberen tot het lukt, ook al is het mes erens anders dan dat je zou willen.
Fratema

Update

Bericht door Fratema »

Update

Gelukkig is de vreemde klacht gisteren als vanzelf weer verdwenen. Het gaat nu best aardig, vanmiddag gewoon fysio en normaal gesproken kan ik maandag weer aan het werk

Ik wacht nog op een telefoontje van de MS-verpleegkundige. Hierover is het laatste woord nog niet gesproken :boos:
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Fijn dat het weer wat beter gaat :)
Zou het vermoeidheid kunnen zijn geweest? Staat me iets bij dat je een drukke dag had en het toen ook begonnen is zo’n beetje.

Raar inderdaad dat je eerst via huisarts moet, snelheid en gedoe omzeilen was juist het hele idee volgens mij van MS vpk.
Knillis

Bericht door Knillis »

Gelukkig dat het weer beter gaat, ik hoop dat het zo blijft, want zoner goed functioneren handen wordt alles wel heel erg lastig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp