Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

obstipatie/tips graag

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
benka

lax

Bericht door benka »

lax

dit is geen instant-tip.
ik ben al jaren bij een tibetaanse arts in Ede die mij kruidenpillen voorschrijft die mijn darmen helpen.
gollem

Bericht door gollem »

dia wapiti dingen deden bij mij totaal niets denk dat het toch voor ieder persoonlijk is wat en wat niet werkt het blijft alleen wel voor ons alleen een vervelend probleem
kim-kimmer

Bericht door kim-kimmer »

@gollem hoeveel pillen gebruikte jij dan? Ik nam er eerst maar 1 dat wekte niet...

Toen ben ik er twee gaan gebruiken en dat werkt voor nu heel goed!
Maar het zal inderdaad altijd persoonlijk blijven wat werkt en wat niet
:)
Sylvia1

bietensap

Bericht door Sylvia1 »

bietensap

Ekster, een vriendin van mij gebruikt ook morfine en zij heeft daardoor ook last van verstopping. Zij drinkt twee glazen bietensap van Zonnatura per dag en daardoor kan ze wel normaal naar de wc. Ze vertelde dat haar ontlasting wel rood is door de bietensap. Ze zei dat ze er al binnen een paar dagen baat bij had.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ik heb last van overloopdiarree), maar dat wil ik zeker wel gaan doen. Ik wil zo weinig mogelijk chemische middeltjes gebruiken, dus liever geen laxeermiddelen.
patricha

Bericht door patricha »

Hey Merel
Sorry ik had het verkeerd gelezen, maar ik bedoelde dus het medicijn Duspatalin en die psyliciumvezel, dat werkt prima voor mij, laxeren is uit den boze voor mij heb van de internist eerst movicolon moeten nemen nou ben toen 5 dagen niet meer geweest.

Groetjes Patricha.
sassa

Bericht door sassa »

Ook ik heb al jaren last van vreselijke ovstipatie, begonnen na een baarmoederverwijdering. Met movicolon heb ik me een tijd kunnen redden, pruimen werkten ook, colon clean, metamucil, laxtulose etc. Etc.
Maar alles maar korte tijd. Dus ik was vaste klant bij chirurgie voor aambeien behandeling. Als ik indertijd naar hen geluisterd had, had ik nu een stoma gehad.

Van ellende ben ik toen de thee van zonnatura voor goede stoelgang gaan gebruiken, want dat wekte voor mij prima. Daar zit sennazaad in en ik had wel gehoord dat dat niet zo goed is, maar ja, een mens moet iets.

Afgelopen december heb ik een darmonderzoek gehad en ik heb de mdl-arts moeten beloven om nooit, maar dan ook nooit meer producten met senna te gebruiken. Mijn darm is zwart verkleurd (malinose ....) of zoiets en dat gaat nooit meer weg. Kortom, de darm is in een slechte conditie en hij wijt dat aan de senna, bovendien wordt je darm ook van senna uiteindelijk lui.

Dus let op bij senna, of het nu thee of wapiti tabletten zijn, het is niet goed. Van mijn mdl-arts heb ik nu magnesium-oxidetabletjes gekregen. Die zijn bij apotheek verkrijgbaar zonder recept. Helpen prima, in combinatie met wat extra vezels in de voeding (pruimen op nuchtere maag, lijnzaad in yoghurt) en minimaal 1,5 liter water drinken.

Sassa
kim-kimmer

Bericht door kim-kimmer »

@sassa...wat goed dat je dit erop zet....nooit geweten...:o
je denkt alleen maar halleluja iets werkt na alles gehad te hebben van de dokter en twee weken niet naar de wc kunnen....s
Ekster

bedankt voor alle tips

Bericht door Ekster »

bedankt voor alle tips

Ferdi, wat een aparte tip. Die ga ik echt proberen, want ik kan nog op mijn hakken lopen.

Ik mocht van mijn huisarts absoluut niets nemen waar Senna in zit en bij de Tuinen raadden ze het mij ook af, maar ze verkopen het nog wel steeds.:ogen:

Chyta, ik heb Roosvicee Laxo in huis, maar meng het altijd met water. Zal het eens proberen om het puur te drinken.

Wat een tips allemaal:D . Ik kan nog heel wat proberen merk ik wel.

Gelukkig ben ik na 4 dagen niks te kunnen, nu weer 3 dagen elke dag geweest. Ik eet nu 2 kiwi's in mijn yoghurt drink daarna Movicolon en 2 koppen koffie. Nu maar hopen dat het zo doorgaat.

Ben alleen nog wel vaak misselijk en zweet 's nachts ontzettend van die morfine, maar ja, je moet wat hè:moe: .
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

CHIPS....................
In de stoelgangthee die ik gebruik van de DA zit senna.Nooit gehoord dat dat slecht voor de darmen is.
Ik gooi het meteen weg, wil geen risico lopen .Ik heb aan de ms alleen wel genoeg gedonder.
Sara

Bericht door Sara »

Ik had er nooit van gehoord, van Senna, maar als ik es google, vind ik inderdaad wel waarschuwingen, bijvoorbeeld dat je 't alleen zo nu en dan mag gebruiken, zeker niet langdurig dagelijks.

Hier bijvoorbeeld:

[url]http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 98&rId=190[/url]

@Ekster,

fijn dat het nu in ieder geval een paar dagen goed gaat. Hopelijk is dit een blijvend succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp