Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verkrampte tenen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Christian

verkrampte tenen

Bericht door Christian »

Hallo,
Sinds een aantal maanden heb ik bij het lopen last van verkrampte tenen aan 1 been. ´s morgens na het opstaan is dit het ergste.

Het lopen gaat al steeds `zwaarder` en dit maakt het nog minder leuk.

Is hier iets aan te doen/verbeteren dat iemand weet?
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Christian,

Magnesium wil nog wel eens helpen. Ik slik het dagelijks om krampen te voorkomen.
Test het wel eens uit of het werkt, en als ik het een dag of drie niet slik krijg ik toch weer last van kramp en knopen in kuiten en tenen.

Hoeft geen duur merk te zijn (vind ik), ik heb gewoon die potjes van de kruidvat en die werken prima. ;)
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik heb er ook een hele tijd last van gehad.
Ik slik ook magnesium, het is momenteel een stuk beter, ik denk dat het door de magnesium komt.

Ik heb er nu nog last van als ik op een koude vloer loop en soms met het aantrekken van mijn sokken, en dat is best grappig, want mijn kleine teen gaat dan naar buiten staan en zo wordt het heel lastig om een sok aan te doen.
Christian

Bericht door Christian »

ik ga het direct proberen. ik had nog een half potje pillen staan waarmee ik een tijdje geleden mee ben gestopt.
Bedankt voor de tip.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Lilianne;1126521] ...en dat is best grappig, want mijn kleine teen gaat dan naar buiten staan....[/QUOTE]

:D Als ik kramp in de voet heb, staat m'n "wijs-teen" strak recht vooruit. Die staat dan strak en slaat wit uit. en als je lange tenen (letterlijk) hebt zoals ik, is het net of ik de middelvinger geef en dat een heel maf gezicht. :haha:

Maar ik ben benieuwd of je weer baat gaat krijgen bij magnesium, Christian.
Anders de dosering wat ophogen. Dat doe ik als ik fysio (sport) heb gehad, dan slik ik gewoon een pilletje extra. ;)
Christian

Bericht door Christian »

Het is ongelovelijk maar waar. Maar de eerste dag had ik s’morgens en ’s avonds een magnesium tablet genomen en de volgende morgen geen verkrampte tenen bij het naar de douche lopen.

De volgende twee dagen ook niet meer.

Ik zal nu weer terug gaan naar 1 tablet per dag omdat dat staat aangegeven als aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Super blij !
Majet

Bericht door Majet »

Ik slik ook al jaren magnesium (en vit D) en het houd de kramp onder controle. Moet er bij wakker worden aan denken dat ik me rustig uitrek dan valt de kramp mee. Doe ik het te abrupt, dan kan de kramp er serieus inschieten en trekt het langzaam weg.

Met warmte wil mineralen (sport)drank ook helpen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp