Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Shockwave

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Saara35

Shockwave

Bericht door Saara35 »

Hallo iedereen,

Ik heb ppms, ik overweeg om shockwave te gaan proberen i.v.m. spasme in benen.

Wie o wie heeft er ervaring mee?

Alvast bedankt;)
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Saara35,

Ik heb een serie shockwave behandelingen gehad, maar die waren niet ms gerelateerd (tennisarm).
Wil je daar iets van horen, of gaat het enkel om behandeling tegen spasme?
Saara35

Bericht door Saara35 »

[QUOTE=Suzan;1126538]Hoi Saara35,

Ik heb een serie shockwave behandelingen gehad, maar die waren niet ms gerelateerd (tennisarm).
Wil je daar iets van horen, of gaat het enkel om behandeling tegen spasme?[/QUOTE]

Hoi Suzan,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben benieuwd naar mensen die spasme hebben en of de shockwave hun geholpen heeft. Maar jouw verhaal is natuurlijk ook van harte welkom betreft het shockwave;).
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

ik heb er nog geen ervaring mee, maar ga het over enkele weken wel proberen. Bij mijn fysiotherapeut voeren ze het uit, en hebben ze er positieve ervaringen mee. Mijn revalidatiearts was er ook enthousiast over, maar in het revalidatiecentrum kunnen/mogen ze het nog niet uitvoeren.
Billy

Bericht door Billy »

Bij mijn praktijk zijn ze er ook mee begonnen, ik heb het nog niet gehad.

Maar de resultaten zijn erg goed al bij andere patiënten!
Saara35

Bericht door Saara35 »

Bedankt voor jullie reactie's.

Ik lees graag over jullie ervaringen als jullie ermee gaan starten.

Mijn revalidatiearts wilt ermee beginnen aankomende maand, maar ik ben deze week al uit de revalidatie traject.

Ze vroeg mij, of ik het eventueel hier kan vragen naar een praktijk die shockwave al een tijdje doet in de regio's: Den Haag, Rijswijk, Delft, Leiden, Voorburg, Leidschendam ? Mag ook in de buurt van deze regio's.

Alvast hartelijk dank👍😉
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp