Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms huggs

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Anja49

ms huggs

Bericht door Anja49 »

hallo,
ik weet dat er veel over geschreven is,maar ik kom nergens tegen dat het ook rond je knie en bovenarm kan voorkomen.

ik heb dat dus al een paar weken

het ergste is gezakt ,maar mijn bovenarm en knie die zin constant aanwezig.:boos:

moet ik rusten of juist bewegen?:???:

gaat het nog een keer over of juist niet.

mijn hele rechterkant is aangetast ,ik vind het eng en weet niet wat goed of slecht ervoor is.:???:

Help

anja
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hoi Anja,

Erg vervelend dat je er zo'n last van blijft houden. Helaas is er niks zinnigs over te zeggen: het kan weggaan of het kan altijd een beetje blijven.

Mijn hug (ribben) is nooit helemaal weg gegaan, maar eerlijk gezegd voel ik hem nu alleen nog als ik eraan denk. Beetje als een trouwring die je al jaren draagt.

Vroeger was het advies om te rusten, maar dat is achterhaald! Rust roest, zeker bij MS. Probeer dus altijd zoveel mogelijk te blijven bewegen.

Als je daardoor meer last krijgt van je klachten, kun je natuurlijk rusten, maar heel belangrijk: je kunt niks kapot maken met bewegen! De schade aan je zenuwen wordt niet erger.

Door bewegen blijven je spieren wel sterker. Een sterke spier kan beter reageren op een verzwakt signaal van je zenuw. Sterke spieren helpen dus om invaliditeit uit te stellen en zelfs te verminderen.

Sterkte met je klachten!
Anja49

Bericht door Anja49 »

hallo,

ik krijg nog meer last als ik beweeg,zelfs mijn rolstoel besturen is een crime.:huilen:

ik weet echt niet wat te doen.

maar bedankt voor je antwoord:hand:

gr anja
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wellicht met de neuroloog bespreken? Als het een invaliderende klacht is, kan er misschien een prednison kuur voor gegeven worden.

Dan is het in ieder geval sneller voorbij en kun je verdere spierafbraak door het stilzitten voorkomen.
Anja49

Bericht door Anja49 »

jammer,ik heb 2 prednison kuren na elkaar gehad ,maar helaas.

gr anja
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hoi Anja,

Volgens mij heet het dan gewoon een "bandgevoel": het gevoel alsof er een band om je been of arm zit.
De zoekfunctie is misschien nog niet optimaal op het vernieuwde forum, maar Google weet ook veel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp