Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stamceltherapie bij Eenvandaag

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sara

Stamceltherapie bij Eenvandaag

Bericht door Sara »

Ik vind even geen algemeen stamceltopic, dus maar zo: [URL]https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vid ... gt-ze-die/[/URL]

[quote]Marlika (30) kreeg hier voor haar MS geen stamceltransplantatie, dus week ze uit naar Rusland[/quote]

Marlika is één van de velen die hiervoor kiezen. Ook in ons dorp zijn er al twee vrouwen die naar Moskou gegaan zijn.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik vraag me altijd af waarom mensen naar Rusland, Mexico of India gaan. Is hen in Belgie, Zweden, VK en VS verteld dat ze daar niets konden doen? En waarom zou het dan in een privékliniek wel kunnen slagen?
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Jrs77;n469535]Ik vraag me altijd af waarom mensen naar Rusland, Mexico of India gaan. Is hen in Belgie, Zweden, VK en VS verteld dat ze daar niets konden doen? En waarom zou het dan in een privékliniek wel kunnen slagen?[/QUOTE]

Dan ben je niet de enige die zich dat afvraagt. Zo doneer ik ook nooit iets aan zulke [SIZE=3]zielig verhaal-schooi-acties.
Maar als mensen hun hoop willen vestigen op zulke dingen, zal ik ze niet tegenhouden en ze veel voorspoed wensen. :cool: [/SIZE]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[USER="21804"]easyjet[/USER] dat geloof ik oprecht niet. Ik weet vanuit mijn vrijwilligerswerk hoe selectief de media is in de woorden die ze overnemen. Je kunt een heel persbericht schrijven of een interview van een uur geven, en ze pikken die details uit waarvan zij denken dat de mensen op aanslaan.
Sara

Bericht door Sara »

Neuroloog Esther Zeinstra (Isala ziekenhuizen) wil graag de mensen die stamceltherapie in het buitenland hebben ondergaan volgen.


MSweb heeft een artikel uit De Stentor daarover geplaatst:
[URL]https://msweb.nl/media/uitgeknipt/stamc ... patienten/[/URL]

Of meteen: [URL]https://drive.google.com/file/d/189f8MO ... y93sD/view[/URL]

Dát lijkt me in ieder geval een nuttige onderneming. Benieuwd wat er uit komt!


Knillis

Bericht door Knillis »

Ik voel wel een klein beetje mee met easyjet wat betreft het “onbehandelbaar” zijn van mensen met een progressieve vorm van MS. Nou heb ik mezelf daar inmiddels bij neergelegd, ik ben tenslotte “al” 63 jaar en heb al 24 jaar MS waarvan 23 jaar de SP vorm.

Het enige waar ik gelukkig profijt van heb is de Fampyra en daar heeft de MS vereniging heel hard voor gestreden om het in de basisverzekering te krijgen. Mijn neuroloog heeft jaren geleden al tegen me gezegd er is niks meer voor jou en er zal ook niks meer komen waarmee de MS geremd kan worden. Gelukkig gaat het best goed met me als ik maar voldoende rekening hou met met energie beperking en de blaasproblemen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jonge mensen zich heel machtgeloos voelen omdat er voor hun MS niets is om het te stoppen.
Sara

Bericht door Sara »

[USER="27860"]raimonnea[/USER] Ik ken die vrouwen niet persoonlijk. En mocht dat wel zo zijn... het zegt niks hoe het bij twee mensen uitpakt. Er wordt al jaren en jaren serieus onderzoek gedaan.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Mooi artikel in de Stentor en goed om te lezen dat ook het leven na een stamceltherapie wordt onderzocht door een nieuw onderzoek.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Dit is alleen voor mensen die in korte tijd hard achteruit gaan en minder dan 5 jaar MS hebben iets zegt mijn neuroloog. Dan is de schade nog beperkt en mag je hopen dat het stopt. Garantie heb je niet want die ziekenhuizen/klinieken maken geen cijfers bekend met de resultaten.
Het is en blijft een gok en voor sommigen pakt het goed uit maar het blijkt een gok. Als je hem wil wagen en het geld bij elkaar krijgt is het te proberen. 50% kans heb je altijd, het doet wel wat of het doet niets.
Christian

Bericht door Christian »

Ik begrijp dat stamceltransplantatie alleen geadviseerd wordt voor relatief jonge mensen met een agresieve vorm vsn RR MS. Ik vermoed dat elke MS’er er baat bij kan/zal hebben maar dat ze die nooit allemaal zo’n zware procedure kunnen laten ondergaan. Maar goed..laat ze maar beginnen met een kleine groep zou ik zeggen. Per saldo goekoper als dure medicijnen die minder resultaat boeken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp