Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Keelamandelen en MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Elenitsa, ik begrijp je opmerking niet? Ik citeer 'Het is wel zo dat bij MS 100% van de mensen dat virus (EB) heeft gehad'..... Het is de eerste keer dat ik dit hoor namelijk, ook omdat ik mij niet bewust ben dat ik dit virus ooit heb 'gehad'. Wel plaats ik vraagtekens bij het feit dat ik op jonge leeftijd enkele maanden uit roulatie was vanwege 'geelzucht'..., wellicht valt ook dit onder het door jouw bedoelde virus?
Ik zit simpelweg hardop mee te denken……. Kan geen kwaad…. toch? :)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik lees gisteren in de krant dat mazelen ook niet onschuldig is en grote gevolgen kan hebben later. Laat ik nu heel erg mazelen gehad hebben en er heel erg ziek van zijn geweest als kind. Ik heb nu MS, zou het door de mazelen komen? want mijn amandelen heb ik nog.
annette54

Bericht door annette54 »

ook bij mijn zijn de keelamandelen verwijderd.
ik had wel 2 of 3 x per jaar een fikse keelontsteking en toen ik 18 jaar was zijn de amandelen verwijderd.
de keelontstekingen waren daarmee verleden tijd.

toen ik stopte met roken in 1983 kwamen de keelontstekingen weer terug.
volgens de huisarts toen, omdat de nicotine- barrière toen weg was.

omdat ik veel met kruiden bezig was, heb ik daar een gorgelmiddel voor gezocht en gevonden.
bij een (beginnende) keelontsteking (wat spreek ik niet uit?) gorgel ik daarmee.

ook ik kende de link amandelen/MS niet.

ik heb trouwens ook geelzucht gehad in de 6e klas van de lagere school. (nu groep 8)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp