Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

'Stroom'gevoel en angst door knie/been te zakken

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Zeepkist

Bericht door Zeepkist »

Zoals Suzan al zegt: In zijn achteruit de trap af. Je vasthouden aan de leuning en slechte been als eerste op de tree onder je neerzetten, dan je goede been. Stap voor stap. Ik kan dat inmiddels ook in het donker door consequent trappen zo te nemen.
Je kunt de eerste keer eventueel vragen of iemand achter je wil meelopen en meekijken. Blijven bewegen hoe lastig ook. Rust Roest.

Sterkte.
Marina

Bericht door Marina »

[B]Anna 1975 [/B]dank je voor je tips, ik zal het navragen en -kijken.

[B]Zeepkist [/B]ook bedankt voor je tip. Ergens lijkt het mij juist enger om achteruit te lopen omdat je (denk ik) dan niet kunt zien waar je je voet neerzet(?) :o, maar ik kan het allicht een keer uitproberen.

Overigens gaat het nu alweer een stukje beter met trappenlopen :). Ben er toch maar weer mee begonnen, met gebruik van jullie tips. En ook weer meer gaan wandelen. Bedankt iedereen :bloem:.
heleendr

Bericht door heleendr »

Het kost mij meer moeite om een trap af te gaan. Trap op en lopen is nog geen echt probleem maar een trap af ben ik soms te snel beneden. Sneller dan de bedoeling is un iedergeval.
ik hou mij daarom goed vast om vallen te voorkomen.
meestal zak ik door een been en lukt het mij nog mij vast te grijpen.
alleen ik kan nu niet meer rennen huppelen of springen dan is het gegarandeerd boem
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp