Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

oogfunctie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
B-tje

oogfunctie

Bericht door B-tje »

.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi B-tje,

Dit lijkt een beetje op een ontstoken oog. ([U]geen [/U]oogzenuwontsteking, voor de duidelijkheid).
Omdat je oog "dichtgeplakt" lijkt en je eerst wazig ziet. Dan zou je denken dat er prut/slijm of zoiets in zit.
Niet een neurologische oorzaak, i.i.g. want dat uit zich anders.

De huisarts kan je helderheid verschaffen (mooie beeldspraak in dit geval. :D) en je een zalfje voorschrijven.

Klick

Bericht door Klick »

eens met suzan.. als je het alleen met opstaan hebt zou ik me geen zorgen maken dat t neurologisch is.
Als dat zo was had je het overdag ook.
Ik zou naar de huisarts gaan ermee.
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Mijn man is opticien. Hij zegt dat het ook kan komen als je ogen te droog zijn.

's nachts maak je geen oogvocht aan en als je al droge ogen hebt kan het zijn dat je ooglid een beetje vast geplakt zit. Door de droge ogen / oog kan het zicht ook slechter zijn. Dan voldoende knipperen wordt het weer beter.

Een optometrist kan dit voor je testen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp