Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fysiotherapie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Suzan

Bericht door Suzan »

Fijn dat het nu iets bescheidener aangepakt is. Misschien zul je het vandaag nog een beetje voelen in je lijf, maar dat is niet erg. Dan weet je dat je iets gedaan hebt. ;)
Nessa

Bericht door Nessa »

Dank voor je bericht, ik was echt benieuwd hoe het met je was!

De oefeningen die je noemt klinken ook best pittig, laat staan voor iemand die de afgelopen jaren werk-kook-zetel-slaap-repeat heeft gedaan:haha:.

Fijn dat er nu meer passende training is gedaan. En je zult zien dat het vanzelf wel beter zal gaan. En die zware oefeningen uiteindelijk ook kunnen doen, zijn dan een mooi lokkertje om het vol te houden;)
Sandraatje

Bericht door Sandraatje »

Ik ben begin februari met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat ik ineens niet meer kon lopen. Bleek dus ms te zijn. Ik kreeg fysiotherapie. Vanaf april ben ik met Plegridy begonnen. En sinds 2 weken met Fampyra (looptest goed doorstaan). Ik kon in februari niet eens meer mijn voet optillen en ik merk echt dat ik weer kracht in mijn benen heb. Ik ga 2x per week naar de fysio. Eerst in het ziekenhuis en daarna heb ik één gevonden die ook ervaring heeft met ms. Geen idee of het nou de fysio is of de onstekingsremmer. Ik heb er in ieder geval baat bij en blijf ook zeker ermee doorgaan. Helaas loop ik nog niet zelfstandig maar ik hoop dat dat gauw gebeurd door de Fampyra. Elke keer wordt op papier bijgehouden wat ik doe, hoe vaak, hoe zwaar. Als iets niet kan, dan is dat zo. Maar ik ben blij dat ik weer kracht in mijn benen ervaar.
diorama

Bericht door diorama »

Hey Sandraatje, hoop voor u dat je benen sterker en sterker worden :goed:
noira

Bericht door noira »

Vanmorgen om 9.00 uur vol goede moed mijn oefeningen gedaan bij de fysio. Om 10.00 uur had ik afspraak met fysiotherapeut.

Tja, het ging van geen meter. Na 900 meter lopen op de loopband lag ik languit. Mijn been/voet ging slepen.
Afgelopen dinsdag was het lopen op de loopband ook al geen succes.

De oefening 40 kilo weg drukken met je benen gaat wel goed. Met bal in je rug bukken is soms te doen soms te zwaar.

In plaats dat ik er baat bij heb krijg ik het gevoel dat ik achteruit ga.

Kost heel veel energie!

Afgelopen week is de MS ook actief.

Tja... de fysio afspraken van komende weken zijn geannuleerd.






Sandraatje

Bericht door Sandraatje »

Thx diorama, hoop ik ook. Gisteren ging het helaas moeizaam, sinds zondag heb ik zo weinig energie. Vandaag gaat het iets beter. Op naar de donderdag voor een nieuwe sessie.
Sandraatje

Bericht door Sandraatje »

Wie heeft er ervaring met Fampyra? Ik heb veel zoekwerk verricht en er zijn inderdaad mensen die er baat bij hebben. Volgens het boekje zou het 2 tot 4 weken duren voordat je wat merkt. Maar wat merk je? Dat het lopen beter gaat, dat je meer energie hebt? Zijn er hier ook mensen die wat langer ervaring hebben met Fampyra?
Knillis

Bericht door Knillis »

Als je in het topic “Yes Fampyra” kijkt (ook in Lijf en Leden) kun je heel veel ervaringen met Fampyra lezen want er zijn op dit forum verschillende mensen (waaronder ik) die het gebruiken. Als je dan nog vragen hebt kun je die het best in dat topic stellen.
jams

Bericht door jams »

Hallo,
Ik ben ms patient.kan nog kleine stukken zelfstandig lopen,maar fietsen des te beter.
Nou ben ik gevallen eind november en heb mijn heupbeen gebroken.Dat is geopereerd en
sinds die tijd heb ik fysio gericht op mijn heup. Maar dat is al weer hersteld.
Nou gaan mijn oefeningen door voor de MS. Ik moet fietsen,wat andere oefeningen die ik ook voor de heup moest doen.
een oefening is:zitten op een stoel en 3 x 10 opstaan zonder handen te gebruiken!
maar intussen heb ik dagelijks pijn in mijn knieën,waardoor ik nu nog met de rollator loop.
Nu heb ik 2 x fysio overgeslagen en loop weer zelfstandig door mijn huis,met beduidend minder pijn.
Lang verhaal kort, Is die oefening niet veel te zwaar voor de Ms benen?

Ik zelf denk dat de loopband,fietsen en meer gerichte oefening voor MS beter zou zijn.
Alvast bedankt.
Billy

Bericht door Billy »

Ik denk dat je dat met de fysio moet bespreken, dat is voor iedereen anders.

Ik staat 3x 15 keer op, vaak nog met een bal van 4 kilo in mijn handen. Ik ben heel veel te zwaar :o. Maar geen last van mijn knieën.

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp