Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Geen griepprik via huisarts zonder MS medicatie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Koorts krijgen is niet goed was een van de eerste dingen die de neuroloog tegen mij zei al lang geleden, probeer bij zieke mensen vandaan te blijven en probeer zelf ook niet ziek te worden. Het lukt me al 10 jaar heel aardig gelukkig.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Het klopt precies wat Suzan schreef. Ik heb ooit eens een echte influenza gehad (de meesten zeggen al snel griep tegen een verkoudheid, maar dat is echt wel anders hoor. ) En geloof me, die wil je echt niet krijgen. Ik krijg gewoon de prikbrief van mijn HA. 12 november. Mij blijft trouwens niet veel keus aangezien ik ook nog eens een hartklep-defect heb. Ik krijg hem al zo lang ik me kan heugen. Ze komen hem aan huis zetten.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik zou wel even de huisarts zelf hierover bellen Martine. Zijn standpunt is heel raar en potentieel schadelijk. Jij kan hem zelf nog halen, maar andere ms'ers zijn misschien niet in die gelegenheid.

Progressieve ms'ers krijgen ook vaak geen medicatie, maar mijn familielid met MS is al meerdere keren in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze met koorts volledig verlamd raakt.

Ik haal de griepprik overigens niet, maar dat is mijn persoonlijke keuze en mijn risico.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Toeter;n470847]

Progressieve ms'ers krijgen ook vaak geen medicatie, maar mijn familielid met MS is al meerdere keren in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze met koorts volledig verlamd raakt.[/QUOTE]
Klopt; vorig jaar had ik ook geen remmende medicatie, maar kreeg ik wel de oproep en de griepprik. Vorige maand heb ik nog in het ziekenhuis gelegen door koorts (als gevolg van een UWI). Nu bewaren ze de griepprik een paar weken voor me, omdat ik net Ocrevus heb gehad.

Gewoon vragen en halen dus. Uit het lijstje van het RIVM, dat alleen een advies lijkt, zou het onder 'weinig weerstand door andere ziekten' passen. Ik kreeg een paar jaar geleden, een jaar na de diagnose, ook geen oproep. Toen ik daarover belde ben ik meteen op de lijst gezet.

Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Misschien hanteert iedere arts wel andere regels voor het al dan niet oproepen van mensen voor de griepprik.
Ik heb jaren geleden een oproep gehad. Bij navraag waarom, kreeg ik als antwoord dat ik medicatie krijg voor een aandoening (COPD) waar griep schadelijk voor kan zijn. Dan krijg je automatisch een oproep. Ik ben op mijn verzoek van de lijst gehaald en kreeg daarna geen oproep meer.

Totdat de praktijk werd overgenomen door aan andere arts. Ik kreeg weer een aantal jaren een oproep, maar dat hield ook weer op. Waarom dat is weet ik niet. Ook na de diagnose MS kreeg ik niet meteen een oproep. Vorig jaar kreeg ik hem wel, dit jaar kreeg ik hem niet. Ik heb nooit medicatie gehad vanwege MS.

Ik snap de logica niet helemaal, maar de assistente gaf aan dat ik op de lijst gezet kan worden.

Op mijn werk (ik werk in de zorg) kan ik ook ieder jaar de griepprik halen. Deze wordt vergoed door de werkgever, dus ik hoef in beide gevallen niks te betalen.
heleendr

Bericht door heleendr »

Ik heb gewoon de oproep voor een griepprik ontvangen
voor mij dus niks aan het handje!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp