Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verwijzing fysio voor de chronische lijst door de huisarts?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sara

Verwijzing fysio voor de chronische lijst door de huisarts?

Bericht door Sara »

Eindelijk besloten... ik ga volgend jaar voor de fysiotherapie uit de basisverzekering. De eerste 20 moet ik zelf betalen. De verzekering daarvoor heb ik uitgezocht. Nationale Nederlanden valt voor mij gunstig uit, met 27 keer fysio vergoed, en een restitutieverzekering.

Ik heb aan Nationale Nederland via sociale media gevraagd of de verwijzing door de neuroloog moet, dat vertelde de fysio me namelijk. Volgens hen hoeft dat niet. Het zou ook via de huisarts kunnen. Ik twijfel een beetje aan de kwaliteit van het antwoord van de verzekering, maar heb niet zo'n zin om nog naar de neuroloog te gaan dit jaar.

Komt de vraag eindelijk :): Zijn er mensen bij wie een verwijzing van de huisarts voldoende was om fysiotherapie uit de basisverzekering vergoed te krijgen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb de chronische verwijzing ooit gekregen van de revalidatie arts. Daarna moest ik elk jaar opnieuw weer een machtiging aanvragen bij de revalidatie arts maar dat kon gewoon per telefoon gevraag worden aan de secretaresse. Dat hoeft nu niet meer gelukkig. Ik denk dat een verwijzing van je huisarts voldoende is, want de huisarts beschikt als het goed is over al jouw gegevens. Bel anders gewoon even de assistente, die krijgt vast vaker deze vraag.

leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben jaren terug via de fysio zelf in een wekelijks sportclubje terecht gekomen, en dat werd geplaatst onder de chronische vergoeding bij MS. Ik heb hier nooit een huisarts of een neuroloog voor gezien, ben gewoon met mijn hulpvraag bij een fysio binnengelopen. Misschien heeft zij het zelf wel geregeld via een arts, maar daar weet ik verder niets van af.
Tevy

Bericht door Tevy »

Ik heb jaren geleden bij de revalidatie de tip van de fysio daar gekregen dat ik aan het einde van de revalidatie een bericht van de revalidatiearts mee kon krijgen waarmee ik medische fitness kon blijven doen. Uit de aanvullende verzekering die ik had (heb) konden het aantal betaalde eerste afspraken daarvan betaald worden. MS staat in het rijtje aandoeningen waarvoor je alleen de verplichte eerste en betaalde afspraken hoeft te betalen. Verder niet.
Tevy

Bericht door Tevy »

Ik twijfel eerlijk gezegd ook een beetje aan het antwoord dat het via de huisarts ook kan... Om naar de revalidatie te kunnen kon het iig niet via de huisarts, dat moest via de neuroloog.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik hoef nooit persoonlijk voor een consult naar de neuro te komen. Bel gewoon naar het secretariaat en die stuurt me dan binnen twee dagen een (papieren) verwijzing voor de fysio.
Geen probleem. Zij snappen ook wel een een postzegel stukken goedkoper is dan een onzinnig consult van drie minuten.
Tevy

Bericht door Tevy »

Na die eerste verwijzing van de revalidatie arts heb ik nooit meer een verwijzing aan de fysio hoeven overhandigen.
mischa

Bericht door mischa »

Voor mij was een verwijzing van de huisarts voldoende. Daar doe ik het al jaren op...
(ik ga eens in de drie weken, gewoon voor een beetje onderhoud)
Sara

Bericht door Sara »

Dankjulliewel!

Het eenvoudigst is inderdaad de polikliniek maar es bellen. Ik hik er een beetje tegenaan. M'n vorige poging tot contact, afgelopen zomer, verliep niet zo ehm... positief, en ik heb ze eigenlijk maar héél weinig nodig, gelukkig.

Anyway, schop onder m'n eigen kont maar!
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

is er een ms-verpl. die je kunt mailen anders? Ik heb het via haar in een mailtje gevraagd hoe of wat en zij heeft het toen geregeld. Daarna heb ik trouwens ook nooit meer zo'n indicatie hoeven aanvragen, gewoon eenmalig. Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp