Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verwijzing fysio voor de chronische lijst door de huisarts?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Tevy

Bericht door Tevy »

Ik werd toch even erg nieuwsgierig of het idd vanuit de basisverzekering gaat, maar in het overzicht van vergoedingen staat:

Fysiotherapie, oefentherapie:
"vanaf 18 jaar voor behandelingen die voorkomen op de lijst met aandoeningen voor fysiotherapie en/of oefentherapie: vanaf 21e behandeling" :( Dat is jammer, maar dus niet in de basisverzekering en die is landelijk gelijk (toch?).

Er wordt verwezen naar de:
"Lijst met aandoeningen voor fysiotherapie en/of oefentherapie" 1 januari 2019". Hier staat MS op.

Er staat dan:
"Algemeen
• Op deze lijst staan de aandoeningen die op grond van artikel B.8. van de verzekeringsvoorwaarden recht kunnen geven op fysiotherapie en/of oefentherapie.
• Deze lijst is gelijk aan bijlage 1 van het Besluit zorgverzekering.
• U hoeft geen akkoordverklaring aan ons te vragen als u naar een fysiotherapeut of oefentherapeut gaat waarmee wij een zorgovereenkomst hebben gesloten."

Gezien het eerste punt (Artikel B.8.....) lijkt me dit ook landelijk. Dus, Sara, idd vanaf de 21e behandeling is het verzekerd, ook als je naar een andere verzekering overstapt ofzo, of na een jaar, of... Gewoon chronisch ;)

Succes!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb mijn chronische fysio via mijn neuroloog gekregen. Eentje voor de manuele therapie, en een aparte voor de cesar therapie.
Het inderdaad de eerste 20 betaald vanuit de zorgverzekering en sindsdien gaat alles vanuit de chronische indicatie.

Mijn beide fysio's laten hem automatisch doorlopen. Ik ben dit jaar van zorgverzekeraar gewisseld (je probeert eens wat) en dat was geen enkel probleem, de chronische indicatie ging gewoon mee. Mijn fysio's regelen dit allemaal buiten mij om.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Als het goed is, hoef je geen herhaling van de verwijzing te regelen vanaf 2020. Zie: [URL]https://www.destentor.nl/zwolle/andre-r ... ~ac6b3b88/[/URL].
Tot nu toe wisselde het nogal qua hulpverlener/zorgverzekeraar, maar gelukkig lijkt het er nu op dat de bureaucratie een klein beetje is aangepakt.
Sara

Bericht door Sara »

Ook de verzekering heb ik geregeld. Ik ben volgend jaar bij DSW met een AV-Top aanvullende verzekering. Daarmee krijg ik veel fysiotherapie vergoed en ook nog tandartskosten die ik eerder nooit verzekerd heb, plus chiropractie dat ik toevallig dit jaar op advies van een fysiotherapeut wellicht wil proberen.

De restitutiepolis heb ik laten vallen. Bij mij in de buurt kan ik bij iedereen terecht voor zover ik kan zien.
Tevy

Bericht door Tevy »

Goed geregeld, Sara! :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp