Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Is het normaal dat ik...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Kobus

Bericht door Kobus »

Tja , moet goed zijn / ik vind het zo intrigerend : dat je overdag bijna niet hoeft :???:
klinkt dan meer als : verstoring biologische klok dan als een blaas probleem
Ben benieuwd wat de huisarts er van maakt

[URL]https://slaapcentrum.slingeland.nl/kenn ... ok/837/861[/URL]
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[B]Kobus.[/B] Je kon wel eens gelijk hebben. Verstoring van de biologische klok klinkt mij heel plausibel in de oren.

Mijn HA schrijft me plastabletten voor maar dat is geen optie voor mij. Ik kan amper lopen en bereik niet op tijd het toilet. Daarbij werkt het niet echt. Ik word 's nachts tóch wakker om te plassen.
Carl

Bericht door Carl »

Mijn neuroloog heeft mij voor dit euvel vesicare voor geschreven. Volgens hem komt het vaak voor bij MS. Hij vond het (nog) niet nodig om allerlei onderzoeken te doen. Vesicare helpt bij mij wel. Ipv 6x gereduceerd tot 2x!


heleendr

Bericht door heleendr »

Vrouwen zitten anders in elkaar dan mannen, inwendig zeker.
ook ik heb snachts vaker een toilet bezoek nodig

bij mij verslappen mijn spieren als ik slaap
door de druk van baarmoeder darm , kortom de hele mikmak die anders aangespannen is, is nu ontspannen.

zo ontspannen dat ik dan naar de wc moet rennen anders is t een natte boel.

de enige mogelijkheid is behalve een zgn ring die het zooite tegen verzakking tegen houdt is veel bekken bodem oefeningen te doen .

dat doe ik meerdere keren her dag en dat helpt mij in iedergeval mijn urine op te houden tot dat ik het toilet berijk en goed kan uitplassen!
Dat scheelt mij 3,4 maal minder per nacht naar de wc te sprinten

gr Heleen
san70

Bericht door san70 »

Ik moest er ook tot 7x per nacht uit. Uroloog heeft mij toen Minrim voorgeschreven, werkt perfect voor mij.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de tips. [B]San 70. [/B]Die Minrim wat doet die overdag? Kun je dan gewoon naar de wc gaan?
josfromglos

Bericht door josfromglos »

Antoinette, net als Carl heb ik in het verleden Vesicare voorgeschreven gekregen; tegenwoordig gebruik ik 'Fesoteridine' 8mg (blauwe ovale) tabletten, 1 tablet per dag, in te nemen in de ochtend.
Getuige het feit dat ik een gewezen koffiedrinker ben, ook 'aangemoedigd' door de fantastische een-druk-op-de-knop apparaten die tegenwoordig beschikbaar zijn, en ik een goed glas wijn niet afsla in de avond….., 'doe ik het niet slecht' in vergelijking tot jouw probleem. Aangezien ik dezer dagen thuis vertoef, moet ik er wel bij zeggen dat 'de fles' (die 'andere'...) altijd in de buurt is, aangezien een trip naar 'the loo' vaak te lang is... (ondanks het feit dat wij in een 'gewoon' huis wonen…).
san70

Bericht door san70 »

[QUOTE=Antoinette;n472269]Bedankt voor de tips. [B]San 70. [/B]Die Minrim wat doet die overdag? Kun je dan gewoon naar de wc gaan?[/QUOTE]

De Minrim doet voor mij niets overdag. Daaar heb ik Vesicare voor (kwam later, Minrim heb ik al veel langer). Ik gebruik nu 1 Vesicre overdag, heb ook 2 geprobeerd maar toen had ik nog wel steeds aandrang maar kon ik niet naar de wc.

San
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp