Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgverzekeraars zekering

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Dat klopt, [USER="25623"]Dango[/USER] , veel van ons zijn hun eigen risico al vroeg in het jaar kwijt vanwege medicatie, MRi of therapieën. Maar niet iedereen neemt (remmende) medicatie en zeker niet iedereen krijgt jaarlijks een MRI. En inderdaad: of je eigen risico nou opgaat aan een MRI of aan medicatie, dat maakt dan niks meer uit.
Knillis

Bericht door Knillis »

Een levering van katheters voor 3 maanden is al genoeg om het eigen risico op te hebben. Het is een keer voorgekomen dat ik op 4 januari het eigen risico al op had. :D
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Hanna71;n472167]Dat klopt, [USER="25623"]Dango[/USER] , veel van ons zijn hun eigen risico al vroeg in het jaar kwijt vanwege medicatie, MRi of therapieën. Maar niet iedereen neemt (remmende) medicatie en zeker niet iedereen krijgt jaarlijks een MRI. En inderdaad: of je eigen risico nou opgaat aan een MRI of aan medicatie, dat maakt dan niks meer uit.[/QUOTE]precies Hanna , en ik zit qua medicatie en MS nog in de RRMS vandaar , zou ik in een progressieve fase komen dan overleg ik eerst met de neuroloog of ik überhaupt wel medicatie zou willen en of dat "iets" doet.

Laat dit maar zo blijven a.u.b.
Suzan

Bericht door Suzan »

VGZ komt er niet positief uit.

[url]https://www.destentor.nl/binnenland/pat ... ~a568c958/[/url]

Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Dango;n472172]precies Hanna , en ik zit qua medicatie en MS nog in de RRMS vandaar , zou ik in een progressieve fase komen dan overleg ik eerst met de neuroloog of ik überhaupt wel medicatie zou willen en of dat "iets" doet.

Laat dit maar zo blijven a.u.b. [/QUOTE]

Je weet dat medicatie in de SP fase eigenlijk niks meer uithaalt? Juist in de RR fase is met remmende medicatie nog winst te behalen.
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Nessa;n472322]

Je weet dat medicatie in de SP fase eigenlijk niks meer uithaalt? Juist in de RR fase is met remmende medicatie nog winst te behalen. [/QUOTE]Ja ben op de hoogte , maar was er niet nog 1 remmer die ook bij de SP "iets doet" ?.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Dango;n472325]Ja ben op de hoogte , maar was er niet nog 1 remmer die ook bij de SP "iets doet" ?.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

[/QUOTE]

Op dit moment niet. Maar volgens mij zit Mayzent (Siponimod) wel in de pijplijn voor SP.

De vraag is natuurlijk altijd wat er al onherstelbaar is beschadigd tegen de tijd dat je klachten dusdanig zijn dat je remmers wil gaan gebruiken. Daarom kijken neurologen tegenwoordig steeds vaker op de MRI, want daar kun je aan de binnenkant al zien of de schade toeneemt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp