Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Toeslagen 2020

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

Toeslagen 2020

Bericht door D-Cheryl »

Ik kreeg gisteren de berekeningen toeslagen 2020.
En schrok!

Ik kreeg voorheen geen huurtoeslag, mijn IVA-inkomen was net te hoog. Maar ik was juist naar dit appartement verhuisd, omdat hier een lift inzit. Daar zijn er niet heel veel van in ons dorp, en de meesten staan (stonden? enkele jaren geleden in ieder geval) alleen voor 55+ers te huur. Verhuizen was dus geen optie.

"Vanaf 1 januari 2020 zijn er geen inkomensgrenzen meer. Hoe hoog uw inkomen mag zijn, hangt af van uw huur, uw leeftijd en de samenstelling van uw huishouden."
Volgend jaar krijg ik dus wel huurtoeslag van wege mijn hoge huur en lage inkomen, en ook nog eens een mooi bedrag. Fijn! :D
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Oh? dat is nieuw voor mij.
Ik zit ook nèt boven de inkomensgrens en mijn huur zit ook net boven de huurprijs. Ik zal het eens nakijken. Wellicht is daar nu ook wat in veranderd.
Fijn voor je dat je nu wel huurtoeslag krijgt! Alle extra's zijn mooi meegenomen!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Op mijn leeftijd, in mijn uppie, krijg ik tot 30.000 euro ineens huurtoeslag. Veel meer dus dan de 22.000 die het was!
Volgens mij gaat het daarnaast tot een huurprijs van 737.

Een nieuwe proefberekening maken kun je natuurlijk altijd!
[URL="https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -toeslagen"]Zie hier[/URL]. Geen digi-d nodig, wel even (ongeveer) je inkomsten en je kale huurprijs.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb een proefberekening gedaan, maar de maximale huurprijs (incl serveicekosten) is 737,14 euro en mijn appartement kost 745,- per maand. Helaas....
Ik val altijd buiten allerlei regels, omdat ik best een aardig inkomen/IVA heb (1500,- pmnd), maar door de hoge huur (800,- incl servicekosten) hou ik per maand niet veel over.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Nah, dat is echt shit zeg!
8 euro teveel....
Misschien eens een gesprekje wagen met de huurbaas?
Dat zhij desnoods de kale huur 8 euro verlaagt en dan de netto huur verhoogt....
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Nou, ik denk eerlijk gezegd dat ze dit bewust doen, om bepaalde mensen te weren. Kweenie...
Bovendien is het 80 euro verschil, want het gaat om het bedrag inclusief service kosten en dat is bij mijn 800 euro.
Jammer, maar het is niet anders.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp