Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ontsteking ruggemerg??

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sara

Bericht door Sara »

Ha Anja,

helaas kun je bij MS óók veel klachten hebben als er geen actieve ontsteking is. Uiteindelijk kunnen er littekens van de ontstekingen overblijven die je heel veel last bezorgen. Pijn of loopproblemen of ... nou ja, noem maar op wat je allemaal bij MS kan ervaren.

In die situatie helpt een prednisonkuur niet. Dat wil niet zeggen dat je klachten ingebeeld zijn!

En dan nog... misschien is er iets anders aan de hand, naast je MS. Pijn is vaak lastig te bestrijden, maar je neuroloog moet je hiermee helpen. Met medicijnen misschien of via een pijnkliniek, of ... Als hij denkt dat er iets anders aan de hand is dan MS moet ie je dat rustig en duidelijk vertellen, en je helpen om dan wél de juiste hulp te vinden. Dat gaat waarschijnlijk dan via de huisarts. Vraag 'm dan om de huisarts een bericht te sturen.

Sterkte ermee, zet 'm op hoor!
Anja49

Bericht door Anja49 »

Hallo Sara

helaas deed mijn neuro verder niets.

maar wat je zegt klopt wel dat je veel last kunt hebben van oude littekens.

nou was hij ontzettend druk met botox spreekuur ,daar schrijf ik maar toe aan zijn arrogante gedrag en het niet verder helpen.

normaal zijn we de grootste vriendjes ,helaas nu niet.

11 februari moet ik weer naar hem toe en ik zal hem er dan over aanspreken.

de pijnpolie kan hier niks mee dat had ik al bij een andere behandeling gevraagd.

wel ben ik volgestopt met morfine en die deed zelfs niets,dat heeft de huisarts gedaan,maar ik ben daar al mee gestopt want ook dat deed niets.

ik ben zo moe van al die pijn ...

gr anja
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp