Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ook zoveel last van dit weer?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

ook zoveel last van dit weer?

Bericht door Klick »

het regent de hele dag...

Het voelt alsof mijn lijf het extra zwaar heeft. Alles kost extra energie.
Het staan lukt amper meer, ik moet al heel snel (eigenlijk direct) gaan zitten. Dat komt heel ongeduldig over. Hebben jullie dat ook?
niks komt er uit mijn handen.. :o:o:o
Kobus

Bericht door Kobus »

Idemdito : het is te donker = evenwicht nog slechter / dus ja : alles moeizamer

Zit dan teveel binnen , teveel kunstlicht , teveel achter de computer / ach nog even volhouden : zo weer lente
:)
Antoinette

Bericht door Antoinette »

herkenbaar. Ik ga proberen wat te schilderen.
Klick

Bericht door Klick »

ik dacht al dat het aan mij lag :ogen:

het is vandaag met het droge minder bewolkte weer al wat beter.
maar het is wel alsof ik moet bijkomen van de afgelopen dagen..
aleida

Bericht door aleida »

Volgens mij heeft het te maken met een hoge luchtvochtigheid. Alles gaat moeizamer.
En de lange donkere dagen werken natuurlijk ook niet mee.
Klick

Bericht door Klick »

daar heb ik ook al eens aan gedacht, hoe lager de luchtvochtigheid hoe makkelijker het gaat.. iig voor mij. zon en droogte doen me goed.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Technisch verhaal, maar vanuit de Chinese Geneeskunde wordt er o.a. als volgt naar MS gekeken:

[B]Invasie van externe damp kwaad[/B]

Dit wordt opgelopen door het leven in vochtige plaatsen, op vochtig gras zitten, niet drogen na zwemmen, blootgesteld worden aan vochtig weer bij het dragen van te weinig kleding of worden blootgesteld aan mistig weer. De damp kwaad heeft de neiging om de meridianen in de ledematen binnen te vallen; het veroorzaakt verstoppingen en leidt tot zwaarte, gevoelloosheid en tintelingen. Wanneer de vochtige omstandigheden voor een lange tijd duren of zich herhalen, kan het opgehoopte damp veranderen in interne hitte, wat weer leidt tot verdere schade aan de organen en diverse symptomen als gevolg heeft.

Mist en hoge luchtvochtigheid hebben zeker invloed op MS! Mede om die reden is zwemmen in een zwembad mij afgeraden door mijn voormalig acupuncturist.

(Bron: [URL]https://acupunctuurrotterdam.nu/multiple-sclerose-ms/[/URL])
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp