Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

plasproblemen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marijke

plasproblemen

Bericht door marijke »

Goede morgen

Ik ben al even niet meer op het forum geweest maar probeer het nog een keer.

Ik heb al jaren ms en wel primair progressief.

Ik heb weer een nieuw probleem. Ik moet al een flinke poos mezelf catatheteriseren omdat ik niet meer zelf kan plassen. Maar nu wordt ook dat steeds moeilijker.

Kent iemand dat probleem of zal het maar voor tijdelijk zijn.

Ik hoor het graag van iemand.

Marijkee
Marina

Re: plasproblemen

Bericht door Marina »

Hallo Marijke,

Zelf ken ik dit probleem niet, dus kan je daar helaas niets over vertellen.
Ik denk dat als je dit bericht in MS Regulier plaatst dat de kans misschien wel groter is dat mensen er op reageren.

Sterkte en ik hoop dat je een oplossing vindt voor dit probleem.
Knillis

Re: plasproblemen

Bericht door Knillis »

Hallo Marijke, ook ik heb plasproblemen maar voor mij is het katheteriseren al een jaar of een prima oplossing. Ik kan je er dus niet bij helpen maar ik denk dat je hierover even moet overleggen met de ms verpleegkundige of de incontinentie verpleegkundige.

Lukt het katheteriseren niet door een verslechterde handfunctie of is er een andere reden?

Ik heb het topic dat je gestart had in de huiskamer verplaatst naar ms regulier en zal het tweede (en zelfde) topic dat je hierover gestart hebt in regulier verwijderen.
1207

Re: plasproblemen

Bericht door 1207 »

marijke schreef: 18 jul 2020, 10:01 Maar nu wordt ook dat steeds moeilijker.
waarom wordt het moeilijker?
handfunctie die achteruitgaat
blaasproblemen
infecties
problemen doordat sondes irritatie kunnen opwekken
...

bij mij is in de afgelopen 3j de prostaat lastig beginnen doen tegen sondes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp