Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Botox behandeling blaas gone bad

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Angel@

Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Angel@ »

1,5 week geleden heb ik, na het uitproberen van een flink aantal verschillende pillen, een Botox behandeling ondergaan.

nu is het helemaal niet zoals ik gehoopt had en kan ik helemaalniet meer plassen (mijn klacht was dat ik heel vaak moest plassen)

ik had prima plasstraal, behalve soms in de nacht, maar nu komt er dus niets meer.

zijn er mensen met tips over hoe hier het beste mee om te gaan. ik kan wel janken en vind het lichamelijk maar ook geestelijk erg zwaar die ommekeer die het nu heeft gedaan.


ik hoor het graag,
groetjes
Angela
1207

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door 1207 »

hoe plas je nu?
Angel@

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Angel@ »

niet dus.. ik moet mijzelf catheteriseren
abceetje

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door abceetje »

O jee! Hier hetzelfde gehad. Gelukkig was het een proefbehandeling dus het duurde niet heel erg lang, het niet kunnen plassen, maar ik vond het erg lastig! Bij mij was de Botox met drie dagen uitgewerkt gelukkig. Ik moest ook katheteriseren.

Ik heb nu Betmiga als medicatie. Dit werkt wel maar alleen voor een "dag" zeg maar. Ochtend innemen is overdag rustig maar avond en nacht heel veel plassen. Avond innemen is nacht en ochtend rustig maar middag vaak plassen. Ben er ook niet gelukkig mee maar beter dan constant te moeten plassen.

Wat jij verder nog kan doen zou ik ook niet zo weten als je al zoveel hebt geprobeerd.
Heeft uroloog ook geen ideeën?

Sterkte!
1207

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door 1207 »

Angel@ schreef: 19 jun 2020, 09:24 niet dus.. ik moet mijzelf catheteriseren
ik doe dat ook al 3j, voor mij een goede oplossing
Angel@

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Angel@ »

[mention]abceetje[/mention] wow een proef ermee? wat lijkt me dat heerlijk dat het na 3 dagen uitgewerkt zou zijn. ze hebben bij mij een volledige dosis gedaan en als ik pech heb gaat het dus een half jaar duren.

het overheerst mijn leven momenteel en dat vind ik verschrikkelijk.

dank voor het meedenken
abceetje

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door abceetje »

Ja, ik kreeg een halve dosering. Heb je ook al eens die blaastherapie geprobeerd? Dan plaatsen ze elektroden op je enkels en die sturen dan seintjes naar je blaas. Heet PTNS therapie, volgens mij.
Heb ik ook geprobeerd maar helaas geen resultaat.

Ben ook nog steeds zoekende hoor. Ook al diverse medicatie geprobeerd maar nog niet iets gevonden wat de blaas rustiger maakt. Heb hiervoor wel Toviaz geprobeerd en dat leek nog het beste te werken maar ik had veel last van de bijwerkingen. Dus toen maar weer terug naar de Betmiga.

Gebruik inmiddels wel incontinentie materiaal en dat scheelt een hoop verschoningen op een dag van broek en onderbroek. En bespaart me daardoor wel een hoop energie. Ik moet dus ook vaak plassen maar ben dan ook nog regelmatig te laat.

Hoop dat je nog iets vind bij jou problemen!
Angel@

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Angel@ »

[mention]abceetje[/mention]

ik heb verschillende pillen ertegen gebruikt, maar heb een gevoelige maag dus dat ging niet.

mijn enige probleem was dat ik heel vaak moest plassen. ieder half uur wel en dan kwam er dus maar 150 ml max. ik hoop dus dat die aandrang minder werd. vooral 4 x per nacht eruit gaan is slecht voor je slaap ;)

ik vind het echt heeeel erg vervelend dat er dus maar gewoon besloten is volledige behandeling te doen, terwijl mij juist lijkt dat het bij minder klachten slim is om voorzichtig te beginnen..

zowiezo goed.. voorzichtig beginnen.

nu heb ik dus nog steeds vaak aandrang en vervelend gevoel rond blaas, maar kan ik niet meer plassen.

ik ben bang dat ik dus de tijd maar moet uitzitten en duimen dat het snel uitgewerkt is bij mij :(
baal er enorm van! het hele plassen ding heeft nu nog meer invloed op mijn leven. bah :(
Billy

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Billy »

Jeetje wat erg zeg voor je!!

Ik heb ook altijd begrepen van voorzichtig beginnen met botox, nooit ineens de hele dosis. Dit is echt k*t!
Sara

Re: Botox behandeling blaas gone bad

Bericht door Sara »

Wat ontzettend vervelend dit, [mention]AngelNoa[/mention],

ik duim met je mee dat het niet al te lang duurt voordat de botox voldoende is uitgewerkt om weer zelf te kunnen plassen.

Maar wat dan... Misschien heb je tegen die tijd iets aan deze presentatie over blaas- en darmproblemen die vanmorgen bij de ledenvergadering van de MSVereniging gehouden werd?
https://msvereniging.nl/terugkijken-the ... men-en-alv

Hou je taai ondertussen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp