Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Geen gevoel in voeten na zitten

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MamaFayeEmma2020

Geen gevoel in voeten na zitten

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

Hoi Allemaal!

Ik was aan het zoeken maar kon niet snel wat vinden dus excuus als ik een dubbele post post ;)

Sinds een tijdje heb ik ontzettend veel last van mijn voeten als ik heb gezeten, opsta en ga lopen, van bank naar keuken/toilet van stoel naar keuken etc. Het maakt niet uit of ik lang of kort zit benen omhoog/benen omlaag net of er even vergeten wordt dat mijn voeten er nog gewoon zijn zeg maar. Ik kan wel gewoon lopen maar lijkt net alsof dat meer automatisme is dan dat het bewust is na een paar minuten is het wel weg maar is heel vervelend/vreemd weet niet goed wat ik ermee moet.. heb al mailtje naar verpleegkundige gedaan maar ik dacht vraag het hier ook eens of dit iemand bekend voorkomt.. Ik kan gewoon kilometers lopen alleen het moment van zit naar lopen is steeds lastiger aant worden..

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ginqz

Re: Geen gevoel in voeten na zitten

Bericht door Ginqz »

Vervelend, voelt het als slapende voeten, met tintelingen, of meer doof alsof er kussens onder je voeten zitten? Is het in beide voeten tegelijk?
Heb je ook moeite met je balans die eerste meters of dat niet?

Ik hoop dat mijn doorvragen nu niet overkomt als ter verantwoording roepen want dat is weer niet het geval, ik denk wel dat het vragen zijn die mijn neuroloog zou stellen. Ik zal zelf niet gauw wat kunnen of durven concluderen uit je antwoorden, maar een ander misschien wel, en anders hoop ik dat het een helpende voorbereiding op je gesprek erover kan zijn om je klacht duidelijker te verwoorden.

Als het weer verkeerd overkomt beroep ik mij op een witte vlek #grijns ;-)


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

MamaFayeEmma2020

Re: Geen gevoel in voeten na zitten

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

Meer als kussentjes idd evenwicht valt wel mee. Tintelen ook niet..

Je stelt precies de goeie vragen ;) Ik had van de verpleegkundige een mailtje terug maar niet specifiek over mijn voeten, ik heb al 10 jaar pijn in mijn linker heup en nu is t vele malen erger en ze zei dat ik even naar de ha moest gaan want het kon ook zomaar een ontsteking zijn dus ik zal eens kijken of dat een mogelijkheid is hehe..

Dank voor je antwoord! Ik zie de neuroloog 10/11 dus zal het hem dan zelf vragen.
shandy49

Re: Geen gevoel in voeten na zitten

Bericht door shandy49 »

Het komt mij bekend voor.
Bij mij is het een vaatproblemen.
Let er niet meer zo op maar duurt wel langer dan bij jou.
Rechts meer dan links.

Sterkte,
Piet
MamaFayeEmma2020

Re: Geen gevoel in voeten na zitten

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

shandy49 schreef: 01 okt 2020, 16:17 Het komt mij bekend voor.
Bij mij is het een vaatproblemen.
Let er niet meer zo op maar duurt wel langer dan bij jou.
Rechts meer dan links.

Sterkte,
Piet
Bij mij is het met paar stappen wel weer weg maar ik loop alsof ik amper kan lopen is niet heel fijn. Ik ga het bij de huisarts voorleggen.

Dank je wel!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp