Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ineens moe

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nathalie

Re: Ineens moe

Bericht door Nathalie »

Rare vraag misschien. Maar wat is een npo?
Laatst gewijzigd door Nathalie op 31 okt 2020, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
D-Cheryl

Re: Ineens moe

Bericht door D-Cheryl »

Ha, dat is inderdaad wel slecht van mij dat ik dat niet eens uitleg!

Inderdaad: een neuropsychologisch onderzoek. Daarin leg je verschillende aspecten van je brein vast, bijvoorbeeld de denksnelheid, ruimtelijk inzicht, korte termijn geheugen, etc. Je bent misschien niet in alle dingen even goed, en dat hoeft ook niet. Je kunt niet slagen of zakken.

Maar ik vond het 5 jaar later erg fijn dat de tweede NPO uitwees wat ik zelf ervaarde: ik was vergeetachtiger, kon minder snel denken en had moeite om op woorden te komen. Mensen om je heen zeggen dan nog wel eens: "Ach, iedereen vergeet wel eens wat." en wuiven het daarmee weg. Ik vond het enorm fijn dat de test mijn ervaring bevestigde ("Zie je wel, ik ben toch niet gek?!')
Nathalie

Re: Ineens moe

Bericht door Nathalie »

Ah ok, ik heb intussen een intake gehad bij Rijndam revalidatie. Ik ga een traject in can 8 weken waar ik langs alle behandelaren ga. Fysio, ergo, maatschappelijk werk, psych e.d. Dan kijken we waar ik behoefte aan heb. Ben benieuwd. Ik heb er een goed gevoel bij. Ga zeker dat npo aankaarten. Thx voor de uitleg
Laatst gewijzigd door Nathalie op 10 nov 2020, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Dango

Re: Ineens moe

Bericht door Dango »

Rijnstate revalidatie in Arnhem heb ik ervaren als een warme deken , geweldige mensen.

Klinkt in het begin heel zweverig maar kijk ook eens naar ontspannings therapie , werkte voor mij goed als je er maar open voor (kan) staan.

Sterkte

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dango op 23 nov 2020, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp