Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lang wachten op gesprek

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Diekies

Lang wachten op gesprek

Bericht door Diekies »

Ik heb gewoon even een vraag over de wachttijden. Heb een 2e MRI gehad en moet 6 weken (!) Wachten voordat er een gesprek kan plaatsvinden met de neuroloog. Is dit normaal? Wat is jullie ervaring?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Toeter »

Dat is wel wat lang ja. Meestal plannen ze de MRI en het gesprek tegelijk in, zodat het ongeveer een week uit elkaar zit.

Bel anders even. Misschien kun je eerder terecht met een belafspraak bijvoorbeeld.
MamaFayeEmma2020

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

Volgens mij is 6 weken "normaal" maar hier doe ik altijd zelf een afspraak maken ipv afwachten. Maar ook kan ik na een week online al de uitslag inzien dus doe ik eigenlijk alleen een afspraak maken als het moet zeg maar. Ik zou even bellen dat je dan niet kunt ;)
Diekies

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Diekies »

Waar kan je online de uitslag zien? Misschien lukt dat mij ook 😉
Verwacht namelijk dat er weinig veranderd is na de vorige scan. Maar 6 weken vind ik wel behoorlijk lang.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Toeter »

Als het kan, kun je ergens op de website van het ziekenhuis inloggen.
Diekies

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Diekies »

Gaan we proberen. Ik kan idd inloggen en alles inzien. De laatste scan staat er helaas (nog) niet bij.
Bedankt voor de reactie
MamaFayeEmma2020

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door MamaFayeEmma2020 »

Diekies schreef: 30 sep 2020, 16:55 De laatste scan staat er helaas (nog) niet bij.
Bij mij staat deze er na 1 week in, als ik op vrijdag de scan heb gehad kan ik de vrijdag erna het verslag lezen. Succes met wachten!!
Ginqz

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Ginqz »

In "mijn" ziekenhuis vragen ze altijd om te bellen voor een afspraak met je neuroloog op het moment dat je de oproep binnen hebt gekregen voor je MRI, zodat er niet te lang tussen zit. Het verslag is er altijd wel binnen 10 dagen.

Eigenlijk altijd proberen ze dat dan ergens in de tweede week erna in te plannen. Heb eens gehad dat dit echt niet lukte en toen werd het een bel afspraak.
Uitslagen staan meestal na 7-10 dagen mijn online dossier.
Soms is dat heel duidelijk en weet je al als je naar je afspraak gaat waar je je op kunt voorbereiden qua vragen, wat dat betreft vind ik de rapporten van de radioloog vaak best duidelijk.

Ik kan me goed voorstellen dat 6 weken na je MRI enorm vervelend is, tegelijk heb ik ook begrip voor de moeilijkheden qua werkdruk van de artsen in deze tijd. Vragen om telefonisch contact ca. 2 weken na de scan lijkt me dan een goed plan.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Sara

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Sara »

Ik vind het belachelijk lang eerlijk gezegd, 6 weken!

Er kan natuurlijk een speciale reden zijn dat het nu zo lang duurt, maar als dit de gebruikelijke wachttijd is, zou ik me ernstig over m'n hoofd krabben. Je hebt eerder een MRI gehad, begrijp ik dat goed? En duurde het toen ook zo lang voordat je een consult kreeg?

Ik zou persoonlijk even het ziekenhuis bellen of er geen mouw aan te passen is.

Sterkte!
Diekies

Re: Lang wachten op gesprek

Bericht door Diekies »

Toch een belletje gedaan en ik kan gelukkig al eerder terecht. Nu hopen op een positief gesprek.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp