Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Rare gewaarwording

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Nieuwegebruiker

Rare gewaarwording

Bericht door Nieuwegebruiker »

Hoi allen,

Ik zat op de fiets net en ineens werd ik dizzy, alles kwam op me af. Raakte helemaal overprikkeld. Als ik naar 1punt wilde Staren werd dat gevoel nog erger, raakte zelfs een beetje licht in paniek.. Op een gegeven moment maar gaan zitten maar ook tien hield het aan. Tong voelde ook slap en veel speeksel in mijn mond. Nu zit ik thuis en voel ik me weer wat fijner,maar wel nog een beetje dat zweverige gevoel en als ik naar 1 punt probeer te staren dwalen mijn ogen een beetje af. Is dit verhaal herkenbaar bij iemand?

Kan dit een signaal zijn dat ik teveel gedaan heb op een dag?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Rare gewaarwording

Bericht door Toeter »

Ja dat kan zeker. Zul je door schade en schande leren. Het kan geen kwaad verder, als je niet valt ofzo.

Dat je ogen niet op hun plek blijven heet nystagmus.
Klick

Re: Rare gewaarwording

Bericht door Klick »

ik heb een keer een soort gelijke ervaring gehad.
voelde me goed, een goeie dag, tot plotseling draaiduizeligheid mijn hele wereld op zn kop zette.

ik kon niet blijven staan, alsof ik op een snel draaiende draaischijf stond.
ik denk dat het kwam door iets verkeerds wat ik gegeten had, korte koortsaanval.
het trok weg en is niet meer terug gekomen.
Sara

Re: Rare gewaarwording

Bericht door Sara »

Zou het ook gewoon bijna flauwvallen kunnen zijn? Ik ben in m'n leven pakweg vijf keer flauwgevallen en een aantal keer bijna. Verder is er geen onderzoek naar gedaan. Een enkele keer was er een oorzaak zoals te weinig eten of veel bloed zien, maar de andere keren eigenlijk niet.

Bij mij gaat het gepaard met plots erg oorsuizen. Ik weet niet of dat altijd het geval is... misschien een indicatie?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp