Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nitrofurantoine gebruik en mogelijke longschade

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
noira

Re: Nitrofurantoine gebruik en mogelijke longschade

Bericht door noira »

Jeetje wat een heftig verhaal. Wens je een voor zover mogelijk een voorspoedig herstel.

Dank voor het delen van je bericht.

Ik gebruik furabid op herhaal recept. Jouw verhaal heeft mij wel tot nadenken aangezet.

Nogmaals beterschap
Knillis

Re: Nitrofurantoine gebruik en mogelijke longschade

Bericht door Knillis »

Misschien als je Furabid alleen gebruikt als kuurtje bij een blaasontsteking dat het (op enkele uitzonderingen na, die gedurende de kuur al bijwerkingen krijgen) niet direct longschade zal veroorzaken.

Je kunt het in ieder geval een keertje met de arts die je de Furabid voorschrijft bespreken.

Ik heb mijn longarts nog wel gevraagd of de longschade zoals ik die heb misschien op de een of andere manier vroegtijdig opgespoord had kunnen worden. In mijn geval was het zinvol geweest om bv 1 x per half jaar een ct scan te maken, ook al omdat ik in een leeftijds categorie val (vanaf 60 jaar) waarbij het het meest voor kan komen.

Op de ct scan die gemaakt is bij de opname was bij mij ook duidelijk zien dat er al littekens zaten, dus was er al langer iets “aan de gang” geweest. Wat dan niemand van de heren en dames artsen begrijpt is dat ik never nooit enige last van mijn longen gehad heb tot ik echt goed ziek werd.
Klick

Re: Nitrofurantoine gebruik en mogelijke longschade

Bericht door Klick »

poeh @Knillis wat een heftig verhaal en dat in deze tijd
dat is schrikken! wat een mazzel dat je arts het herkende :thumbup:
:knuffel:
Marina

Re: Nitrofurantoine gebruik en mogelijke longschade

Bericht door Marina »

Jeetje zeg, dat is wel schrikken :shock: ..
Een geluk dat die longarts dit heeft ontdekt !! En goed te lezen dat het weer wat beter met je gaat :thumbup: !

Begrijp ik het nu goed dat Nitrofurantoine ook een antibioticum is?
Heel goed dat je hier er voor waarschuwt!

Ik hoop dat je er geen verdere blijvende schade aan hebt over gehouden :bidden: .
:bloem:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp