Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Suizen in hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
schuttertje

Suizen in hoofd

Bericht door schuttertje »

Hallo mensen.
Ik heb al jaren last van een soort van suizen in mijn hoofd.
Ik merk het niet continu maar op bepaalde momenten, ik weet dat het continu aanwezig is maar ben mij er niet continu van bewust.

Momenteel heb ik van datzelfde suizen ook “bliksem schichten/flitsen ” elke keer als ik mijn ogen beweeg bliksemt/flitst het of mijn nek beweeg.
Mijn vraag is of jullie daarmee bekent zijn.
Ik denk dat het toch te maken heeft met kleine zenuwbeschadigingen.

Groetjes Constance
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Suizen in hoofd

Bericht door Toeter »

Hoe jij het omschrijft ervaar ik het persoonlijk niet, maar ik ervaar sinds de ms wel allemaal 'gekke dingen'.

Als ik druk ben geweest zie ik bliksemflitsen als ik probeer te slapen.

Soms maak ik een beweging en voel ik een stroomstootje in al mn vingertoppen.

Er kruipen soms mieren onder mn huid en dan schiet dat lichaamsdeel in een spasme.

Ik had een tijdje last van 'schedeljeuk'. Het jeukte dan bij mn kruin, maar dan aan de binnenkant.

Ik heb mega hoogtevrees gekregen sinds ik MS heb. Ik heb vroeger wel eens een berg beklommen. Ik krijg nu al weke knieën als ik op een stoel sta. Ik kan het niet logisch verklaren, maar ik denk dat het komt door hoe mijn lichaam raar aanvoelt en ik de wereld anders waarneem, omdat alle zintuigen (ook mijn proprioceptie) beschadigd zijn.

We hebben geen van allen dezelfde dingen, maar gekke waarnemingen horen er wel bij.
benka

Re: Suizen in hoofd

Bericht door benka »

ken ik ook. Niet altijd. Vaak als t stil is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp