Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Marina

Re: Twijfel over adviezen COVID-19 vaccinatie

Bericht door Marina »

Bram_MSinbeeld schreef: 23 jan 2021, 05:00 Met een nieuw idee en nieuwe filmpjes hoop ik mensen meer duidelijkheid te geven over COVID-19 vaccinaties bij MS.
Ik ben benieuwd om te lezen wat jullie ervan vinden.
Ik vind het heel duidelijk uitgelegd en ook goed dat je korte spreekpauzes inlast zodat de info beter kan doordringen en het allemaal niet te snel wordt om goed te kunnen volgen.

En het zijn vragen die inderdaad ook bij mij op kwamen en heel waarschijnlijk ook bij anderen. Fijn dat je wat duidelijkheid schept in de 'chaos' aan informatie die er op ons af komt :thumbup: !
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

AngelNoa schreef: 21 jan 2021, 15:42 ik heb zojuist de assistente van de neurloog aan de lijn gehad en volgens de neuroloog zijn alle vaccins veilig.
misschien toch af en toe iets meer aandacht aan je bronnen geven.
dan kun je 90% vd onzin al eruit filteren

de basis van elk vaccin komt er op neer om u de ziekte in afgezwakte en gecontroleerde omstandigheden te geven zodat uw immuunsysteem zich daartegen kan voorbereiden. dus als je het vaccin niet wil nemen omwille van een zwangerschap, ik zeg maar wat, dan moet je je afvragen of het virus in volle omvang en volledig ongecontroleerd op volle kracht tekeer wil laten gaan in je onvoorbereid lichaam.

Gebruik gewoon je verstand. een vaccin is een geneesmiddel en er zullen altijd bijwerkingen zijn. ja, iedereen kan die ene uitzondering zijn van die ene bijwerking die 1x op een miljard voorkomt. Dat kunnen ze uiteraard niet testen want dan hebben we binnen 20j nog geen vaccin.

maar 90% vd onzin die je leest is gewoon onzin

dit lijkt me geen onzin
https://www.youtube.com/watch?t=2961&v=EZDwHasnU3k
https://www.youtube.com/watch?v=0Qdbo2OQ-1Y
Anna1975

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Anna1975 »

Nou, dat kan ook wat vriendelijker 1207 :ogen: . Niet iedereen is even goed in het filteren van informatie.

Jouw eigen voorbeeld van een zwangerschap snijdt bv ook geen hout, aangezien op dit moment aan zwangere vrouwen wordt afgeraden zich tijdens de zwangerschap te laten vaccineren tijdens de zwangerschap, omdat er nog te weinig informatie beschikbaar is over eventuele risico's tijdens de zwangerschap.

Als je het dan gaat hebben over onzin filteren, geef dan op zijn minst een voorbeeld dat niet op dezelfde soort onzin gebaseerd is ;) 8-) .
1207

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door 1207 »

Anna1975 schreef: 23 jan 2021, 18:48 Nou, dat kan ook wat vriendelijker 1207 :ogen: . Niet iedereen is even goed in het filteren van informatie.
excuses
begin me stilaan te ergeren
neen, vaccins zijn geen gevaar voor zwangerschappen, ze veroorzaken geen immuunziektes, je krijgt er geen autisme van en andere baarlijke nonsens

welke idioten gaan nu nog op vakantie? het kan er bij mij momenteel niet meer in
nog een week of 4 en we gaan hier weer vrolijk naar honderden doden per dag. een ezel stoot zich maar 1x aan die steen, in Belgie is het nu al de 3e keer

en vaccineren? De Belgische overheid heeft high-tech ijskasten gekocht en die moeten eerst volledig vollopen en gebruikt worden vooraleer men overweegt om misschien eens iemand te vaccineren.

en de verpleegster mag niet naar de kapper want dat is levensgevaarlijk. Haar straks honderden mensen laten vaccineren en covidpatienten laten verzorgen kan dan weer zonder vaccin en is blijkbaar minder gevaarlijk als dat kappersbezoek.

zoals gezegd, mijn excuses en de frustratie moet er eventjes uit

:bloem: om het goed te maken :)
Anna1975

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Anna1975 »

Ik snap je frustraties hoor, zeker voor wat betreft mensen die zich niet assn de regels houden. Je hoort mij overigens niet zeggen dat de vaccins een gevaar zijn voiir zwangere vrouwen, maar het rivm adviseert te wachten. Daar kan ik me, in elk geval wat betreft de, voor zover ik weet, niet eerder voor vaccins gebruikte mRNA techniek nog wel iets bij voorstellen.

En idd uitspraken als vaccins die autisme ed veroorzaken, snijden wat mij betreft ook geen hout. Zo zijn er wel meer ongefundeerde uitspraken gedaan links en rechts de afgelopen maanden.

Voor mezelf heb ik min of meer besloten me over dat laatste in elk geval niet meer op te winden, er is al genoeg om gefrustreerd over te zijn :stil: :banghead: .

Ik vier vakantie in de woonkamer en met mooier weer straks wrs naar balkonia en terug, al is het maar om de was buiten te drogen. Met fabrikanten die telkens minder kunnen leveren dan is overeengekomen, schiet het vaccineren ook niet op. Tel daarbij op dat in elk geval de Nederlandse overheid ook de vaccinatiestrategie blijft wijzigen, dan duurt het ook hier nog wel effen voor er voldoende dekking is....

:knuffel:
Bram_MSinbeeld

Re: Twijfel over adviezen COVID-19 vaccinatie

Bericht door Bram_MSinbeeld »

AngelNoa schreef: 23 jan 2021, 07:51 persoonlijk; bij mij komt iets beter door als het geschreven is dan wanneer het wordt verteld. Dus ik kan hier helaas niet veel mee. Hopelijk anderen wel
Hoi, je kunt ondertitels aanzetten bij de video als dat helpt. Ook in de omschrijving van de video op YouTube staat een boel tekst te lezen. Je kunt geloof ik die ondertitels zelfs downloaden als je wilt. Dan mis je natuurlijk weer de plaatjes. Ik probeer het wel langzaam uit te leggen (want ik ben zelf ook niet zo snel meer :D), dus misschien vind je de filmpjes wel te begrijpen?

Afbeelding
↑(soms besteed ik wel een beetje erg veel aandacht aan de plaatjes :roll: -klik plaatje voor filmpje over mutaties-)

Bij het oprichten van stichting MS in beeld heb ik me voorgenomen om juist filmpjes te maken omdat mensen met MS vaak moeite hebben met het lezen van lange lappen tekst. Maar het andere kan natuurlijk ook (wat is het toch een fijne ziekte :bah:). Gelukkig hebben de meeste filmpjes ook ondertitels en veel beeldmateriaal in de filmpjes, ik hoop dat dat het gemakkelijker maakt om ze te begrijpen (voor iedereen trouwens).

Als je suggesties hebt hoe het voor jou nog beter kan qua informatie dan hoor ik dat graag!
Laatst gewijzigd door Bram_MSinbeeld op 24 jan 2021, 00:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Bram_MSinbeeld

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Bram_MSinbeeld »

leeuwtje-nl schreef: 23 jan 2021, 08:22 Hallo Bram, om het forum niet te overspoelen met topics over Covid-19, heb ik je topic even samengevoegd met het lopende topic hierover.
Goed idee, fijn die goede moderatie! :buigen:
Daar kunnen de Facebook-groepen nog wat van leren...
MissGarfield

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door MissGarfield »

Goed filmpje Bram, bedankt! Ik ga meer filmpjes bekijken :thumbup:
AngelNoa

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door AngelNoa »

1207 schreef: 23 jan 2021, 15:04 misschien toch af en toe iets meer aandacht aan je bronnen geven.
dan kun je 90% vd onzin al eruit filteren
pardon? Ik bel toch met mijn neuro? Als ik die al niks meer mag vragen wat jou betreft, ben ik heel benieuwd wie ik dan volgens jou wél iets moet vragen...

#nevermind

de excuses die verder op worden gemaakt aanvaard ik dan maar alsnog die aan mij gericht waren...en het korte lontje snap ik want heb ik momenteel ook. Zoals eerder aangegeven door verbouwing, een jaar corona en nu familieomstandigheden maken het momenteel allemaal niet makkelijker
Laatst gewijzigd door AngelNoa op 25 jan 2021, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Twijfel over adviezen COVID-19 vaccinatie

Bericht door AngelNoa »

Bram_MSinbeeld schreef: 23 jan 2021, 23:57 Hoi, je kunt ondertitels aanzetten bij de video als dat helpt.
ik zal nog eens kijken, heb wel zoiets zien staan maar kon er niks mee
(familieomstandigheden maken het momenteel allemaal niet makkelijker)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp