Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Somber / stemmingswisselingen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door Klick »

het is vaak een soort overprikkeling. En in die meerdere gesprekken tegelijk probeert je hoofd allemaal te volgen, je hoort het prima, te goed en teveel daardoor kun je je eigen gesprek niet volgen.
Dat is trouwens heel vermoeiend, alleen al het zijn in de ruimte waar anderen praten.
Als je energie op is wordt je vanzelf kribbig omdat je steeds minder kan volgen wat je wil volgen. Even naar de wc, even rust momentje inbouwen en je kan weer ff door.
IdH

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door IdH »

Goede tip om even naar het toilet te gaan om alle prikkels weg te halen. Bedankt
IdH

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door IdH »

Succes met je traject
Klick

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door Klick »

IdH schreef: 27 dec 2020, 14:04 Goede tip om even naar het toilet te gaan om alle prikkels weg te halen. Bedankt
niemand vind dat raar, ze hebben er bijna overal 1 en je kan er je hoofd “even laten leeglopen”
Bets

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door Bets »

Welkom op het forum.
Heel herkenbaar .
Ben een tijdje hier niet geweest ook om die reden.
Nergens zin in en me erg depri voelen.
Met iemand praten doet wonderen en probeer wat afleiding te zoeken.
En hier je verhaal doen helpt ook.

Groetjes bets
MissGarfield

Re: Somber / stemmingswisselingen

Bericht door MissGarfield »

Hoi,

ik wil er nog even iets aan toevoegen.
Ik herken het opvliegerige, waar ik sinds een paar jaar ineens last van heb en wat voorheen nooit bij mij paste. Hoewel er meerdere oorzaken voor (kunnen) zijn, speelt mijn ziekte hierin zeker een rol.

Ik ben afgelopen jaar ook bij een psycholoog geweest, niet hierom, maar de reden waarvoor ik er was had ook veel invloed op mijn ziektebeleving en lichaamsbeleving. Ik ga aansluitend een aantal sessies lichaamsgerichte therapie doen, omdat lichaam en geest nauw met elkaar verbonden zijn. Misschien kan het ook iets voor jou zijn?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp