Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Corona POSITIEF...

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
limovo

Corona POSITIEF...

Bericht door limovo »

Donderdag 17 december JL. werd ik wakker met een barstende hoofdpijn. Voelde me verder lamlendig. (alsof ik gisteravond Avonex had gespoten, maar dan 5x erger...)
Temperatuur 38,3, koorts dus.
Ook voelde ik een scherpe pijn achter mijn linker oog. (vrij ernstige OZO gehad in 2009, met restschade)

Ik heb me gelijk maar ziek gemeld op mijn werk (werk op aanraden van neuroloog sinds maart alleen nog maar vanuit huis) en voor mijn fysio afspraak van die middag. Gelijk maar 2 paracetamol genomen, wat wel iets hielp.

Mijn vrouw heeft een afspraak gemaakt voor een corona test, waar ik 's middags om 15.15u al terecht kon. Daar aangekomen, had ik al moeite om ca. 30 meter te lopen, vanaf de auto, naar de testlocatie.
De wattenstaaf in mijn keel en neus viel mij meer mee dan verwacht.

Vrijdag 18 voelde ik me nog steeds beroerd, maar was mijn temperatuur wel gezakt naar 37,8
Gelukkig nauwelijks last van benauwdheid, wel een beetje hoesten en is mijn stem een beetje hees. Nog wel hoofdpijn en pijn achter mijn oog. Ook mijn reukvermogen is bijna helemaal weg. Mijn smaakvermogen is ook minder, maar zin om te eten had ik sowieso niet meer.
Eind van de middag uitslag;
Ten tijde van de test bent u positief getest op Covid-19.

In de dagen erna ging het elke dag iets beter, mijn temperatuur zakte na het weekend naar 37,1 of 37,0 graden. Verder de nodige paracetamol weggeslikt. (evenals mijn dagelijkse inname van Tecfidera, Fampyra en CalciChew vitamine D)
Mijn hoofdpijn en die vervelende pijn achter mijn oog is gelukkig na woensdag helemaal weg.

Bij mijn fysio aangegeven dat ik in 2020 niet meer kom. Ben daar maandag jl. weer voor het eerst geweest. Ik merk wel dat mijn kracht en loopvermogen wat minder is, maar ik ben daar dan ook 3 weken niet geweest. (In combinatie met al bijna een maand niet meer naar het zwembad waar ik normaliter minimaal wekelijks naar toe ga, en 2x per week 1.5 uur sporten bij fysio.)

Gelukkig ben ik nu bijna volledig klachtenvrij. Heb nog wel verminderd reukvermogen en slaap ook meer dan normaal. Volgens diverse GGD'ers die ik gesproken heb, in het kader van Bron- en Contactonderzoek, ben ik niet meer besmettelijk en ben ik nu minimaal 2 maanden immuun.

Alles overziend ben ik blij dat het verloop van mijn corona infectie relatief mild was.
Ik verwacht (en mijn fysio ook) dat het feit dat ik graag sport en het feit dat ik geen overgewicht heb en relatief gezond eet heeft bijgedragen aan mijn 'milde' ziekteverloop.
Dango

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door Dango »

Al met al goed nieuws , fijn

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

MissGarfield

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door MissGarfield »

Dat is goed om te lezen. Gelukkig dat het zo verlopen is.
Hoe is het nu? Geen restklachten?
limovo

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door limovo »

Nu, ruim 2 maanden na mijn Corona avontuur, lijk ik behoorlijk goed hersteld.
Ben wel nog snel en intens moe, maar ik vind het lastig om aan te geven of dat door Corona of door de MS komt.
Mijn reukvermogen is wel grotendeels terug, maar niet op het niveau van vorig jaar.

Ben blij dat ik er zo goed vanaf gekomen ben... Je weet gewoon niet wat je kunt verwachten in het begin. Een beetje zoals aan het begin van de MS. Best wel beangstigend.

Gisteren telefonisch consult gehad met mijn neuroloog en mijn leukocyten zitten zelfs weer boven de 1,2 dus erg positief nieuws voor iemand die al meer dan 15 jaar immunomodulerende medicijnen gebruikt. (AVONEX, Copaxone en nu alweer jaren Tecfidera)
Tevy

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door Tevy »

Wat fijn, dat je zo goed van je corona-avontuur bent hersteld, limovo!
limovo

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door limovo »

Nu ruim 3 maanden later ben ik blij te kunnen melden dat er eigenlijk weinig nieuws of verandering is wat betreft mijn persoonlijke omstandigheden.

Ik begrijp uit de laatste berichten dat ik genoeg zou moeten hebben aan 1 vaccinatieprik, omdat ik in het afgelopen half jaar een Corona besmetting heb doorgemaakt.
MissGarfield

Re: Corona POSITIEF...

Bericht door MissGarfield »

Het is goed om te horen en fijn dat het zo verlopen is. :thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp