Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms actief in scan, daarna meer klachten?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
JacqyB

Ms actief in scan, daarna meer klachten?

Bericht door JacqyB »

Goedemiddag!

Ik had even een vraagje, ik had 2 actieve vlekjes in de scan en 1 oude maar op dat moment amper klachten nu een paar dagen later voel ik van alles tintelenen, ik vraag mij op zo'n moment af als je een schub krijgt, is dan de eerste dag de aanval het ergst? Zeg maar 1 schot en dan trekt het langzaam (gedeeltelijk) weer weg? Of is het een geleidelijke aanval en dat het dus nog erger kan worden met meer klachten?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Ms actief in scan, daarna meer klachten?

Bericht door Toeter »

Ik herken wel dat het geleidelijk komt. Dat gedurende een paar dagen, een week, de klachten steeds erger worden en dan gedurende een aantal maanden weer herstellen .
leeuwtje-nl

Re: Ms actief in scan, daarna meer klachten?

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn schubs verliepen wel geleidelijk. Dag 1 eerste symptomen, en dan binnen 1-3 dagen tot het ergst, en dan nog weken herstellen. Volgens mij komt een schub niet zomaar ineens op zijn ergst opzetten, maar moet die zich ook ontwikkelen.
Klick

Re: Ms actief in scan, daarna meer klachten?

Bericht door Klick »

bij mij ook geleidelijk.. eerst weken een tiltelende neus en daarna uitval gevoelszenuw rechter helft gezicht..

als het erger is na de mri met contrast zou het ook een reactie op dat spul kunnen zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp